Klaipėdoje LCC universitete vyko Krikščioniškųjų bendruomenių ugdymo konferencija „Bažnyčia kaip misijinė bendruomenė". Buvo daug rimtų kalbėtojų, bet visus perspjovė bendrijos „Tikėjimo žodis“ vyr pastorius, mokslų daktaras Giedrius Saulytis, kurio pranešimo santrauką spausdina btz.lt.
Iš jo pranešimo galima sužinoti ne tik daugybę tarptautinių žodžių, bet ir tai, kad „krikščionybė tapo kultūriniu reiškiniu“, o reformatai Liuteris, Cvinglis bei Kalvinas, staiga tapo... profesoriais (bet jiems iki mokslo daktarų, kaip suprantate – dar tolokai) ir, pasirodo, buvo priešiški... misijoms. Žodžiu, kaip pažiūrėsi – kalboje buvo arba labai daug rimtų dalykų arba labai juokingų nesąmonių...
Ištrauka iš btz.lt
„Vasario 18 d. vykusios antrosios plenarinės sesijos pranešimą skaitė krikščionių bendrijos „Tikėjimo žodis" vyr. pastorius, dr. Giedrius Saulytis. Jo pranešimo tema - „Misijų paradigmos ir jų atšvaitai Lietuvos christianizacijoje". Pastorius išskyrė ir aptarė šešias misijines paradigmas: ankstyvosios krikščionybės, patristinę, Romos katalikų, Reformacijos, Apšvietos ir ekumeninę. Ankstyvojoje bažnyčioje misija buvo suvokiama kaip Jėzaus prisikėlimo liudijimas ir Evangelijos tiesų skelbimas iki žemės pakraščių, jai būdingi apokaliptiniai regėjimai ir greitos parūzijos laukimas. Patristinėje Rytų bažnyčioje dėmesys sutelkiamas nebe ties eschatologija, o ties protologija, pradeda vystytis kristologija - nagrinėjama, kas buvo Kristus iki tol, kol Jis tapo žmogumi. Viduramžių (lotynų) krikščionybės akcentas - staurologija, Kryžiaus ir Atpirkimo klausimai. Tačiau istorijos eigoje sielos išganymas palaipsniui redukuojamas iki krikšto - tai tapo teologiniu pagrindu ir kryžiuočių vykdomai prievartinei Lietuvos christianizacijai. Protestantiškoji Magisterinė Reformacija, kurios atstovai - profesoriai M. Liuteris, Ž. Kalvinas, T. Cvinglis, misijoms buvo abejinga, o gal net priešiška, o radikalioji Reformacija grįžo prie ankstesnės paradigmos - vėl atrado Didįjį paliepimą, pacifizmo idėjas. Lietuvoje Reformacija be kita ko, tapo kultūriniu reiškiniu (į Lietuvą su ją įžengė abėcėlė, pirmoji knyga, giesmynas, susijęs ir netgi Vilniaus universitetas), tačiau nepalietė valstiečių tikėjimo. Šioje srityje kur kas sėkmingiau dirbo jėzuitai. Apšvietos ir vėlesniais laikotarpiais pradedami kvestionuoti bažnyčios skelbiamo tikėjimo pagrindai, o modernybė eliminuoja ir Dievą. Postmodernybėje ieškoma naujų religingumo formų, bažnyčios vietą užima klubai, supermarketai, socialiniai tinklai, o Dievo vietą - naujieji stabai. Baigdamas pranešimą pastorius G. Saulytis teigė, kad postmoderni misiologinė bendruomenė turi siekti holistinės misijos sampratos. Postmoderniųjų laikų bažnyčios siekis - tapti tarpkultūrine hermeneutine bendruomene, kuriai būdingas kolonistinių nuostatų atsižadėjimas, Evangelijos įkultūrimas, kontekstinės teologijos formavimasis, ekumeninės laikysenos puoselėjimas“.
15 komentarų:
tiek daug aukstos terminologijos, kad net skaityti nesinori...
esu girdėjus,kad nesantis išmintingas,bet norintis tokiu pasirodyti,kalboje naudoja daug ne visiems suprantamu tarptautiniu terminu...
bėda tokiems žmonėms. Prieš keleta dienų teko bendrauti su panašiu labai mokytu teologu. O bėda štai kame jų : jų gyvenime išoriškai matoma tai,ką jie mano apie Dievą ir tai labai labai sureikšminta ,bet tame gyvenime nesimato to,ką Dievas sako žmogui..kodėl? Nes labiau nei Dievu tiki savo nuomone apie Dievą. Kodėl? Nes gyvena SAU.
Nusišypsokite ir palikite jį ramybėje, lai kalba kaip moka. Mums kiekvienam yra svarbiausia su savo Viešpačiu susikalbėti.
И сказал им Иисус: "Кто, вы говорите, есть я?"
И ответили они: "Ты - эсхатологическая манифестация основы нашего бытия, явленное нам онтологическое основание контекста самой нашей сущности".
И ответствовал им Иисус: "Чего-чего?"
nu tu zita "molodiec"
"daktaras" juk turi kalbet kaip "daktaras"
ane?
o ne kaip "doktoras" hena
Gaila Giedriaus. Kažkada buvo geras brolis... :)
O jam nuoširdžiai gaila tų, kurie tokių terminų neinkerta
Idomu,ar sis zmogus dar moka kalbeti normaliai,ty paprastai,visiems suprantama kalba?
žinot ką, nors aš neturiu jokio aukštesnio už vidurinį išsilavinimo, bet man straipsnyje viskas aišku: šiandien ir dabar yra laikas visiems krikščionims apsiginklavus asmeniniu Dievo pažinimu atsisukti į paklydusius pasaulyje ir drauge nešti jiems Evangeliją
Tai, visų pirma, reikia pažiūrėti kokiai auditorijai buvo skirtas šis pranešimas, gerbiamieji. Bažnyčioje sakomuose pamoksluose jo "aukštos terminologijos" kaip ir nesijaučia. Rekomenduoju puslapį http://www.btz.lt/lt/pamokslai.html, ten galima išgirsti gerai paruoštų pamokslų, o ne minčių kratinio, kaip yra pamėgusios šiandien kai kurios bažnyčios
kai kuriems komentaras: šis žmogus yra iš tiesų labai išmintingas ir žino ką kalba. Tai mylintis Kristų ir atsidavęs Dievo tarnas.
Siandiena pasiklausyti ismintingu zmoniu galima visur,bet kad pasiklausyti Dievo zmoniu kalbanciu Sv.Dvasia,ju jau tenka pasieskoti,nes jie "nesimeto" krikscionybes pavirsiuje.
Tukstanciai ismintingu ismintingo zmogaus zodziu nieko nekeicia,jie tik primeta zmogaus vidun daug bereikalingu ziniu kurios tik atitolina zmogu nuo Kristaus.
Gerai paruosti pamokslai,graziai sudeliotos mintys,taip pat ne daug ka duoda,nes nera juose gyvybes,o isgirsta informacija nieko negelbeja...
Zmogus dabar laisvas rinktis ka klausyti-ar ismintingu zmoniu isminties,ar zmoniu,kalbanciu su Dvasia ir jega 1 Kor:2:4.
Gerb. Nerijau, "apsiginkluoti asmeniniu Dievo pažinimu" yra tuščia frazė ir dar daugiau - beprasmė frazė. Kiekvieną kartą kai taip neva "ginkluositės" - apgaudinėsite pats save ir kitus. Mano draugas Vytas yra automechanikas. Kas bus,kai aš apsiginklavęs asmeniniu Vyto pažinimu eisiu remontuoti sugedusio automobilio? Pasiklydote "aukštose" frazėse..
Eikit ir skelbkit Evangeliją, neaušinkit burnos be reikalo. Kiekvienas atsakys prieš Dievą už tai ką pats darė, o ne ką kitas darė
Po butus reikia eiti su biblijom ir ikonom giedant dangiskas mantras,nes tada apsivalo erdve nuo tamsaus agregoro ir marijos skraiste te apgaubia mumis nusidejalius.amen.
Rašyti komentarą