antradienis, gegužės 25, 2010

Benediktas XVI apie Šventąją Dvasią ir vienybę


Benediktas XVI Sekminių homilijoje kalbėjo apie Šventąją Dvasią ir vienybę. Šis tekstas ne tik stebina, bet ir atskleidžia, kas turima omenyje, kai katalikai kalba apie krikščionių vienybę.
Homilijoje teigiama. "Iš mirusio ir prisikėlusio, pas Tėvą sugrįžusio Dievo Sūnaus dabar į žmoniją pučia, su nepaprasta jėga, dieviškas pūtimas, Šventoji Dvasia".
Šioje vietoje galima sustoti - aiški erezija, nes Šventoji Dvasia nėra nei ugnis, nei pūtimas, o asmuo.
Toliau kalbama:"Tai yra Dievo veikimo pasekmė – vienybė... Visuotinė Bažnyčia yra pirmiau už dalines Bažnyčias, tad šios turi derintis prie jos pagal vienybės ir visuotinumo kriterijus.
Iš čia kyla praktinis kriterijus krikščioniškam gyvenimui: kai asmuo ar bendruomenė užsidaro savo mąstymo ir veikimo būde, tai ženklas, kad tolstama nuo Šventosios Dvasios. Krikščionių ir dalinių Bažnyčių kelias visada turi būti gretinamas ir harmonizuojamas su vienos ir katalikiškos Bažnyčios keliu".

Taigi, tokia yra samprata apie vienybę ir viso ekumenizmo pagrindas - derinkitės prie mūsų, "harmonizuokitės su vienos ir katalikiškos Bažnyčios keliu".
Jei pastebite, kitos bažnyčios net nelaikomos bažnyčiomis - tik "dalinėmis". Žinoma, visa tai įsukta į gražias frazes, logiškas išvadas, bet esmė nuo to nesikeičia.

4 komentarai:

Olgerdas rašė...

Nu nesakyk, kai Beni Hinas mikraponan papucia (bent jau anksciau jis ta darydavo), tai irgi gaunas mikraponinis putimas, po kurio kazkodel visiems uzeina noras pargriuti:). Geras pas ji plauciu ciongas :)

Linas rašė...

Nu gal nelyginti Hino su "Vienintelės bažnyčios" dogmom

R. A. rašė...

Nu bet dėl pirmo atvejo, tai kabinėjimasis prie žodžių. Oj kiek tokių erezijų Biblijoj tada galima prirankioti - ir vėjas ir balandis ir ugnis.

Linas rašė...

amen,irma:)