trečiadienis, spalio 21, 2009

Anglikonai patraukė į Vatikaną


Pasimetę ir demoralizuoti anglikonai ieškosi užuovėjos Vatikane.Anglikonų bažnyčia pastaraisiais metais garsėjo paradoksais, gėjų kunigų šventinimu ir t.t. Tai paskatino dali anilikonų ieškoti alternatyvos. Kai spalio 20 d. Romoje vykusioje spaudos konferencijoje buvo pranešta apie rengiamą Apaštališkąją konstituciją, Romoje ir Londone buvo paskelbtas Anglijos anglikonų bei Anglijos ir Velso katalikų Bažnyčių primų, Kenterberio arkivyskupo Rowano Williamso ir Vestminsterio arkivyskupo Vincento Nicholso bendras pareiškimas. Be to, abu arkivyskupai antradienio rytą Londone irgi surengė bendrą spaudos konferenciją apie Apaštališkąją konstituciją, jos reikšmę ir perspektyvas.
Taigi, parengtas projektas, kaip anglikonai gali sugrįžti į Vatikano glėbį. Išpildyta pagrindinė sąlyga - popiežius negrįžtamai ir neginčijamai pripažįstamas Kristaus vietininku.
Katalikų primas sakė, jog Apaštališkoji konstitucija yra ne anglikonų situacijos įvertinimas, o atsiliepimas į tuos, kurie prašosi į Katalikų Bažnyčią.
Jame sakoma, jog Apaštališkosios konstitucijos paskelbimu popiežius Benediktas XVI atsiliepia į daugybę per pastaruosius kelerius metus gautų prašymų, kuriais į Šventąjį Sostą kreipėsi vienybės su visuotine Katalikų Bažnyčia siekiančios anglikonų grupės, pasiryžusius deklaruoti, kad dalijasi bendru tikėjimu bei pripažįsta Petro tarnystę kaip paties Kristaus valią savo Bažnyčiai.

Apaštališkosios konstitucijos paskelbimas užbaigs netikrumo laikotarpį, kurį jautė kai kurios anglikonų grupės, puoselėjusios viltį naujais būdais išgyventi pilnutinę vienybę su Katalikų Bažnyčia. Tiems, kurie kreipėsi į Šv. Sostą, belieka atsiliepti į šią Apaštališkąją konstituciją, – pažymėjo bendrame pareiškime Kenterberio arkivyskupas Rowanas Williamsas ir Vestminsterio arkivyskupas Vincentas Nicholsas.
Tvirtinama, kad Apaštališkoji konstitucija yra viena iš ekumeninio dialogo tarp Katalikų Bažnyčios ir Anglikonų bendrystės pasekmių.
Taigi, visiems turėtų būti labai aišku, koks yra katalikiško ekumenizmo tikslas.

5 komentarai:

Šauklys rašė...

Neteisusis toliau tesielgia neteisiai, kas susitepęs, ir toliau tebūna susitepęs, teisusis toliau tevykdo teisumą, ir šventasis dar tepašventėja".
"Štai Aš veikiai ateinu, ir mano atlygis su manimi, kad kiekvienam atlyginčiau pagal jo darbus.

Arunas rašė...

Pritariu tau Tadai.
Buvome ir mes su zmona keleta metu tokioje, kaip as pavadinciau, "katalikisko ekumenizmo" seimu bendruomeneje. Tai buvo dar tos bendruomenes cia Lietuvoje pradzia. Tai is pradziu dar isiklause i musu nenora slovinti stabus ir kt., nes Lietuvoje esantys vadovai dar nieko nezinojo apie to "katalikisko ekumenizmo" uzmacias. Bet kai atvyko vadovai is Prancuzijos viskas apvirto aukstyn kojomis.
Todel broliai bukite atsargus ir budrus

Linas rašė...

Nu Arūnai tavo patirtis įdomi, galėtum ir daugiau papasakot, įdomu, mes ne visi tokios patirties turim. Ką reiškia "apvirto"? Šiaip tai stebiu, kad kai kurios evangelinės bendruomenės jau ant ekumenizmo(tiksliau tai nėra ekumenizmas) kablio jau užkibo ir žvaliai plaukia:) Šiaip tai keistas vaizdas, nes jiems visai net ir patinka:)

Arunas rašė...

Del "apvirto", tai pagal Jono PauliausII enciklika visus nori sugrazinti po kataliku veliava ir didziausias arkliukas yra misios, kurios visiskai neatitinka Biblijos mokymo, per kurias yra garbinami stabai (paziurekit kas vyksta kad ir per ekumenine savaite Lietuvoje). Be to ju filosofija yra tokia, kad mes, protestantai, turime su meile priimti juos su ju stabais ir kartu slovinti... O kai pasiulai pasiziureti ka raso Dievo Zodis, tai apkaltina issikelus savo teisume ir nieko girdeti nenori.

Arunas rašė...

Del ekumenizmo .
Fiziskas baznyciu susijungimas yra negalimas, nes tai ne Dievo valia (Apreiskimo, Danieliaus ir kt. pranasu knygos).
O del asmenikai skirtingu konfesiju zmoniu susijungimo studijuoti ir slovinti Dievo Zodi ir tik Ji, tai as tikrai esu uz. Tokiu broliu as ir ieskau...
arunasasta@gmail.com