Bendrija "Tikėjimo žodis", anksčiau besilaikiusi neigiamo požiūrio į alkoholio vartojimą, keičia požiūrį - tvirtinama, kad kriščionis gali vartoti alkoholį, tačiau - saikingai. Bendruomenės internetiniame tinklalapyje į skaitytojų klausimą apie alkoholį atsakė pastorius Darius Širvys.
Pateikiame pastoriaus atsakymą, atspindintį naują bendrijos "Tikėjimo žodis" požiūrį:
"Jūs pakankamai tiksliai įžvelgiate tai, ko šiuo klausimu Biblija iš tiesų reikalauja iš krikščionio: biblinis normatyvas, t.y. moralinis įsakymas, galiojantis visiems krikščionims, yra susilaikymas, susivaldymas, santūrumas (Gal 5, 23; Tit 2, 2; 2 Pt 1, 6). Šventajame Rašte nedviprasmiškai smerkiamas nesaikingas stiprių gėrimų vartojimas, tačiau nereikalaujama visiškos abstinencijos.
Paulius moko, kad krikščionys neturi turėti problemų, susijusių su maistu ir gėrimu: „Maistas nepriartina mūsų prie Dievo. Kai valgome, nieko nelaimime, ir kai nevalgome, nieko neprarandame" (1 Kor 8, 8); „Dievo karalystė nėra valgymas ir gėrimas, bet teisumas, ramybė ir džiaugsmas Šventojoje Dvasioje" (Rom 14, 8); „Jei su Kristumi mirėte pasaulio pradmenims, tai kodėl gi, tarsi tebegyvendami pasaulyje, pasiduodate nuostatoms („Neliesk! Neragauk! Neimk!" - visa tai vartojama dingsta) pagal žmonių priesakus bei doktrinas?" (Kol 2, 20-22).
Krikščioniška laisvė leidžia tiek saikingai vartoti alkoholį, tiek visiškai nuo jo susilaikyti, tačiau nei viena, nei kita nėra labiau dorybinga. Visiškas susilaikymas tik tada nėra pateisinamas ir geras, jei ši praktika laikoma labiau bibliška, dvasiška ar taikoma kaip normatyvas kitiems.
C. S. Lewis savo knygoje „Tiesiog krikščionybė" šiuo klausimu rašo: „Būtų neteisinga manyti, kad visi krikščionys privalo būti visiškai negeriantys; islamas, o ne krikščionybė yra absoliučios blaivybės religija. Žinoma, bet kuriam krikščioniui gali būti privaloma tam tikru metu susilaikyti nuo svaigiųjų gėrimų dėl kelių priežasčių: jis yra toks žmogus, kuris pradėjęs gerti, nebegali sustoti; ar todėl, kad pinigus nori atiduoti vargšams; arba todėl, kad yra su girtauti linkusiais žmonėmis ir nenori jų pastūmėti gerti. Tačiau pats nesmerkia; ir jam malonu matyti, kaip kiti žmonės džiaugiasi tuo dalyku, nuo kurio jis susilaiko. Vienas iš blogo žmogaus bruožų yra tas, kad ko nors atsisakydamas pats, jis nori, jog ir visi to atsisakytų. Tai nėra krikščioniška. Krikščionis gali apsispręsti dėl ypatingų priežasčių atsisakyti ko nors: vedybų, mėsos, alaus ar kino; bet kai tik jis pradeda aiškinti, kad tie dalykai yra patys savaime blogi, imama iš aukšto žiūrėti į šių dalykų neatsisakiusius, - jis jau klysta" (76 psl.).
Svarbu pastebėti, jog, pasak Pauliaus (1 Kor 8; Rom 14), tikintieji yra moraliai įpareigoti atsižvelgti į „silpnuosius", t.y. tuos, kurie sąžinėje (be to, psichologiškai ir fiziologiškai) nėra laisvi nuo tam tikrų įtakų. Pavyzdžiui, jei kieno nors saikingas mėgavimasis alkoholiniais gėrimais gali ką nors iš aplinkinių vesti į girtuoklystę, t.y. į nuodėmę, tuomet geriau visiškai susilaikyti - „gera yra nevalgyti mėsos, negerti vyno ir vengti visko, kas tavo brolį piktina, žeidžia ar silpnina" (Rom 14, 21). Taip elgtis skatina meilė bei krikščioniška moralė, nes girtuoklystė yra priešiška sveikam krikščioniškam gyvenimui ir turi būti aiškiai smerkiama ir uždrausta bažnyčios nariams. Biblinis susilaikymas arba visiška blaivybė (abstinencija) turi būti apgalvota, sąmoninga ir nukreipta į silpnesniųjų poreikius (Rom 14; 1 Kor 8).
Mano įsitikinimu, bažnyčios „Tikėjimo žodis" narys turi teisę tiek į visišką abstinenciją, tiek į saikingą alkoholio vartojimą, jei tai neskaudina, nežeminina bei nepiktina aplinkinių, o taip pat nestumia nei jo paties, nei silpnesniųjų į nesusivaldymą ir girtuoklystę.
Pastorius Darius Širvys"
9 komentarai:
Nei vienas žmogus negali pasakyti, kiek reikia naudoti saikingai.
Kunigas Senajame Testamente net negalėjo valgyti džiovintų vynuogių. O Naujajame Testamente visi atgime iš aukšto tikintieji, yra kunigai.
Sveikas Zigmai, biski esam pazistami neakivaizdžiai. Galvoju, kad iš vienos pusės tai čia kiekvienos bendruomenės reikalas, ko laikytis ir ko nesilaikyt. Iš kitos, kai pasukama tokia kryptimi tai kažin ar Biblija įkvepia tokius pokyčius ar jie iš kitur ateina.
Dėl tavo parašymo apie kunigystę laikausi tokios pačios nuomonės.
Manau kad kartais pokyciai ateina kai lukasenkisko stiliaus baznycios modeli ismetame i siukslyna ir leidziame zmonems patiems buti atsakingiems uz savo gyvenima.Kiek gi galima uz mamytes sijono(tai yra pastoriaus kelniu) laikytis.Laikas patiems daryt sprendimus ir pasekmes uz neteisingus pasirinkimus pvz.
Dariaus komentara laikyti posukiu bendrijos (o bendrija, kiek raso ju tinklapis, apima keliolika bendruomeniu) mokyme ir praktikoje, mazu maziausia pritempimas, ir neetiskas. Mes krikscionys daznai ieskome sapelio kito (kitos baznycios) akyse, o savo rasto neisridename. Aisku, kad krikscionis gimes is Dievo ne Istatymizmui (sk.Galatams), bet atsakingai laisvei, kuri apima visus gerimus ir valgius.
Šiuo atveju jis dėsto kaip pastorius, o ne kaip Darius, o apie pasikeitimus šioje srityje buvo žinoma dar žiemą, tačiau tik dabar oficialiai pareikšta.Kiek TŽ bendruomenės klauso ir paiso Vilniaus pastoriaus nurodymų, nežinau, tačiau netikėčiau, kad jos prieštaraus.
Negaliu nesutikti su C. S. Lewis knygoje „Tiesiog krikščionybė" šiuo klausimu išdėstytu požiūriu. Mano galva, mūsų pasirinktas "teisumo etalonas" negali tapti priverstiniu kitiems. Tai nėra gerai. Kiekvienas artėjam prie Dievo savaip.
Išgėrus artėjimas, matyt, paspartėja:) Nežinau, kaip moterys, bet vyrai, kai patraukia, tai iš karto dauguma pamokslininkais tampa:)
pavarčiau TŽ svetainę - visas šitas reikalas paliktas iki šiol taip pat,nuostata nepasikeitusi..mda. Čia perskaitęs nepatikėjau iš karto,kad taip gali būti. Pasirodo - gali. Kokie dar vaisiai užaugs ant Tikėjimo Žodžio medžio?
manau,alchocholi nors kiek isgert tikint i gyvaji dieva nuodeme,vieni sako,kad nebuvo priklausomi gali isgert,manau jeigu nebuvai priklausomas bet isgeri gali per tai ir suklupt,gali tuom pasinaudot piktasis ir padarit tave priklausomu nuo alchocholio,kam be reikalo ters burna liudint kristaus sirdi.
Rašyti komentarą