"Formalios naujienos" po gabaliuką publikuos A.J.Pollock poleminę ir apologetinę knygutę "AR ROMOS KATALIKYBĖ YRA DIEVO BAŽNYČIA?".
"Is
Roman Catholicism of God?" (Fourth Edition) By A.J.Pollock Green & Co.
(Lowesroft) Ltd., Crown Street, Lowestoft, England, 1963
AR ROMOS KATALIKYBĖ YRA DIEVO BAŽNYČIA?
Paskutiniajame Biblijos skyriuje yra labai rimtas
perspėjimas:
„Aš pareiškiu kiekvienam, kuris klauso šios knygos
pranašystės žodžių: Jeigu kas prie jų ką pridės - Dievas jam pridės aprašytų
šioje knygoje negandų. Ir jeigu kas atims ką nors nuo šios pranašystės knygos žodžių
- Dievas atims jo dalį nuo gyvybės medžio ir šventojo miesto, kurie aprašyti
šioje knygoje"` (Apr 22:18,19).
Negali būti
nieko rimtesnio ir įžvalgesnio už šiuos Rašto žodžius. Esame užtikrinami, kad
prie Dievo Žodžio negalima nieko nei pridėti, nei atimti. Kiekvienas priedas
yra Dievo apreikšto Žodžio suklastojimas, taigi, ir Jo iškraipymas. Kokia gi Romos katalikybės pozicija?
RAŠTAS IR TRADICIJA
Paskaitykime,
ką rašo pripažintas Romos katalikų autorius:
„Vien ŠVENTOJO RAŠTO niekada negana; visada reikalinga
DIEVIŠKOJI TRADICIJA; tik ji, Dieviškoji tradicija, įgalina sužinoti, kad
Šventasis Raštas - įkvėpta knyga. Tik Tradicija gali suteikti Šv. Raštui orumą
ir padėti teisingai Jų aiškinti bei suprasti." < 1 > (šaltinių
sąrašas pateiktas knygos pabaigoje)
„ŠVENTASIS RAŠTAS tik
sąveikoje su TRADICIJA aprašo Dievo Žodį." <2>2>
Priblokšti tokio teiginio turime sustoti savo
tyrinėjimų pačioje pradžioje. Pastaroji ištrauka iškelia Romos tradiciją į
vieną lygį su Dievo Žodžiu. O pirmoji - tradiciją kelia aukščiau už Dievo Žodį,
teigdama, jog vien iš tradicijos galime sužinoti, kad Biblija yra įkvėpta.
Trends Trends Bažnyčios susirinkime (1543-1563) nutarta, kad:
„Niekas, pasikliaudamas savo teisumu tenedrįsta
iškreipti Šventųjų Raštų, vadovaudamasis savo supratimu ir nepaisydamas
ankstesnių bei dabartinių Šventosios Motinos Bažnyčios nuostatų. Tai Jos teisė
yra teisingai spręsti Šventojo Rašto supratimo ir aiškinimo klausimus."
Bažnyčia ėmė svaidyti prakeiksmus, tad kas galėjo
drįsti pats skaityti Raštus? Juk tokie būtų buvę dvasininkų apkaltinti ir
nubausti pagal įstatymą. Antra vertus, kaip mažai buvo gerbiami Raštai rodo
tai, kad net patys katalikų dvasininkai, kaip antai kardinolas Hosius, kuris
buvo išrinktas Trends susirinkimo pirmininku, skelbė viename savo poleminių
rašinių, neva Raštas jam ne svarbesnis už Ezopo pasakėčias. Jėzuitas Bailly
buvo ne geresnis teigdamas, kad be Bažnyčios autoriteto Šventu Matu jis tikėtų}
ne daugiau, negu Titu Livijumi.
Roma patvirtina Apokrifinius raštus, šiuos gryno
Švento Dievo Žodžio taršalus. Tai buvo nuspręsta Trento susirinkime. Skaitome:
„Šis Susirinkimas savo ketvirtojoje sesijoje paskelbė
Apokrifinius raštus dievišku autoritetingu šaltiniu, nepaisant to, kad šių
knygų nėra Hebrajiškoje Biblijoje. Jos nebuvo įtrauktos į žydų kanoną, niekada
nebuvo cituotos Kristaus ir Jo apaštalų, buvo atmestos ankstyvosios
krikščionybės tėvų, beje, ir iš jų turinio ganėtinai aišku, kad jos nėra
įkvėptos. Tuo pačiu Romos bažnyčia pati tapo prakeiksmu, pridėdama kai ką prie įkvėptųjų
žodžių. Ji buvo pasiruošusi prakeikti visus, kurie tik atsisakytų
bendradarbiauti su ja, manydami, jog Apokrifiniai raštai ne dieviškos
kilmės." < 3 >
Pasakojama, jog Trends susirinkime neatsirado nei
vieno vyskupo, mokėjusio hebrajų kalbą, ir vos keli temokėjo graikų kalbą.
Deja, šie nekompetentingi žmonės nutarė Apokrifines knygas įtraukti tomis
pačiomis teisėmis į Šv. Raštą, antraip žadėjo, jog kris prakeikimo bausmė.
„Šis lemtingas nutarimas...buvo priimtas penkiasdešimt
trijų prelatų, tarp kurių nebuvo nė vieno įžymaus istorijos žinovo, nė vieno
ištyrusio dalyką, kuriame tiesa galėjo būti nustatyta tik atidžiai išstudijavus
senovės įrašus... Sprendimas buvo neteisingas nei moraline, nei istorine
prasme."<4>4>
Kalbant apie Tradiciją, tenka nurodyti, jog tėvas
Migne surinko bažnytinius nutarimus ir senovės raštus į du šimtus dvidešimt storų tomų ir pavadino juos „Katalikų
Tradicijos".
Tradicijų
yra iš tikrųjų nepaprastai daug. Skaitome:
„Prie
Rašto Romos katalikybė prideda:
1) Apokrifines knygas;
2) tradicijas;
3) Bažnyčios darbus ir nutarimus, neaprėpiamą glėbį popiežių bulių,
dešimtį tomų bažnytinių nutarimų, trisdešimt vieną tomą bažnytinių susirinkimų
darbų, penkiasdešimt vieną tomą Acta Sanctorum - šventųjų posakių ir darbų;
4)
prie viso to pridedami mažiausiai trisdešimt penki tomai graikų ir romėnų tėvų,
kuriuose, kaip teigia katalikybė, gali būti surastas vieningas šių sutarimas;
5) ir dar pridedami šimtas trisdešimt penki tomai neužrašytų tradicijų,
kurios pasiekė mus iš apaštalų laikų. Bet tai dar ne viskas. Turi būti pridėti
kiekvieno kunigo ir vyskupo pastebėjimai. Tiesa tokia, kad taisyklė nebėra
taisyklė. Nebent begalė abejotinų neaiškumų gali tapti taisykle. Romos
katalikas negali blaiviai tikėti, dar prasčiau gali žinoti savo tikėjimo
taisykles." <5 i="i" style="mso-bidi-font-style: normal;">>5>
Gali kilti klausimas: nejaugi šie kalnai pelų turi
būti perkasti norint atrasti Kristų? Jokiu būdu! Nebent sukčiai ir kvailiai
gali tai teigti.
Visiems gerai žinomas kandus ištikimo tradicijoms
kataliko klausimas: kur buvo jūsų Bažnyčia iki Martyno Liuterio? Koks galėtų
būti atsakymas? Šv.Raštas egzistavo prieš atsirandant Romos bažnyčiai. Dievo
Bažnyčia yra senesnė už Romos bažnyčią. Romos bažnyčiai priklauso daugybė
narių, kurie nėra Dievo Bažnyčios nariai. Dievo bažnyčia atsirado Sekminių
dieną. Jai priklauso kiekvienas, tikintis Jėzų Kristų kaip savo Gelbėtoją bei
Viešpatį ir pripildytas Dievo Šventosios Dvasios. Atsakymas į klausimą, kur
buvo jūsų Bažnyčia iki Martyno Liuterio, primena sąmojingą atsakymą į klausimą:
kur buvo tamstos veidas prieš jį nuprausiant? Aišku, kad Bažnyčios veidą
reikėjo nuprausti atėjus Reformacijai ir jis buvo nupraustas nuostabaus
Šventosios Dvasios veikimo. Bažnyčia egzistavo, Ji buvo ir prieš tą prausimą,
ir prieš Romos bažnyčios atsiradimą. Jei atmesime visiškai kvailą Romos
tradicijos pretenziją būti tikėjimo pagrindu, kuo tuomet grįsime savo tikėjimą?
Biblija pati patvirtina, kad Ji yra įkvėpta. Skaitome:
,,Visas Raštas yra Dievo įkvėptas ir naudingas mokyti,
skatinti, taisyti, auklėti teisume, kad Dievo žmogus būtų tobulas, paruoštas
kiekvienam geram darbui" (2 Tim 3:16-17).
Dvidešimt iš dvidešimt septynių Kunigų knygos skyrių
pradedami žodžiais: „Viešpats kalbėjo Mozei" - taip pat aiškus įkvėpimo
patvirtinimas. Dar daugiau, mūsų Viešpats dažnai remiasi Senuoju Testamentu,
vieninteliu tų laikų Raštu, autoritetingu ir įkvėptu Dievo Žodžiu. Mūsų
Viešpats dažnai citavo Mozės knygas, Psalmes ir Pranašus. Naujasis Testamentas
taip pat remiasi Senuoju Testamentu. Matas, Morkus, Lukas, Jonas, Paulius, Petras,
Jokūbas cituoja įkvėptas Senojo Testamento eilutes. Skaitome:
,,Dievo Žodis yra gyvas, veiksmingas, aštresnis už
dviašmenį kalaviją. Jis prasiskverbia iki ten, kur atsidalina siela ir dvasia,
sąnariai ir kaulų smegenys, ir teisia širdžių sumanymus bei mintis" (Žyd
4:12).
Milijonai visų amžių krikščionių iš visų tautų ir
visuomenės sluoksnių galėtų patvirtinti, kad Dievo Žodis buvo veiksmingas jų
gyvenime išpažįstant savo kaltę, tikėjimu žengiant pas Gelbėtoją, kuomet,
tikėdami Juo, jie rado vidinę ramybę ir džiaugsmą, kurį tik Dievas gali duoti.
DIEVO ŽODIS PATVIRTINA PATS SAVE. Dievas prižiūrėjo Jį, vieną po kito naudojo
Savo tarnus rašant Jį, pildė Jį Savo Dvasia sklidinai bei saugojo nuo įžūlių
rankų, kurios mielai būtų Jį naikinę. Tačiau palikime šias mintis ir tęskime
mūsų tyrinėjimą.
Pačioje šio tyrinėjimo pradžioje pastebėjome, kad
Romos katalikybė, įsteigdama teismą, pasirodo smerkianti. Ji skelbiasi esanti
geresnė už Gyvojo Dievo Žodį. Turint tai omenyje, nenuostabu, jog:
ROMOS KATALIKYBĖ NESKATINA SKAITYTI ŠVENTAJĮ RAŠTĄ.
Žinoma, Romos katalikybė gali nurodyti tam tikrus savo
rašytojus, kurie rėmėsi Raštu. Bet kokia nauda iš to, jei tikrovėje atkakliai
reikalaujama elgtis priešingai?
Pasiskaitykime popiežiaus Pijaus IV patvirtintos
„Uždraustų knygų rodyklės" ketvirtąjį skyrių:
„Nuo šiolei iš patirties yra skelbiama, kad, jei
Šventoji Biblija liaudies kalba būtų skaitoma, visur be išimties tai neštu
daugiau blogio, negu gėrio; tegul vyskupo ar tardytojo teismas tvirtai laikosi
šios nuostatos: tik pasitarus su parapijos klebonu galima leisti skaityti
katalikų išverstą Raštą tiems, kuriems, kaip jis supranta, skaitymas negalėtų
atnešti žalos, bet ugdytų tikėjimą ir pamaldumą (šis leidimas patvirtinamas
raštu). Bet, jei kas drįstų skaityti Bibliją, neturėdamas leidimo, tiems būtų
neįmanoma gauti nuodėmių atleidimą iki jie negrąžintų savo Biblijos
vyskupijai." < 6 >
Tai neatrodo kaip draudimas skaityti Raštą. Romos
katalikybė viena ranka atima tai, ką kita ranka siūlo. Ar tai garbinga? Štai
knyga, duota mums paties Dievo, pranešanti nuodėmingajam pasauliui apie
išgelbėjimą, pasakojanti mums apie šventąjį Kristaus kraują, apvalantį nuo visų
nuodėmių kiekvieną, net ir kataliką, o turėti ją be raštiško Bažnyčios leidimo
buvo labai rimtas nusikaltimas, toks didelis, kad net nebuvo galima gauti
nuodėmių atleidimo.
Štai liudijimas apie katalikybę, kokia ji iš tikrųjų.
Gerai žinomas Kanadoje kunigas tėvas Chiniquy - jis vėliau buvo priverstas
palikti Romos bažnyčią dėl sąžinės - pasakoja, jog jam dar vaiku besant,
kunigas Coirtois aplankė jo tėvą.
,,Kreipdamasis į jį, kunigas tarė:
- Pone
Chiniquy, ar tiesa, kad Tamsta ir Tamstos vaikas skaitote Bibliją?
- Taip, pone, mano mažasis berniukas ir aš skaitome
Raštą, ir, negana to, jis mintinai išmoko daugelį įdomiausių skyrių. Jums
leidus jis papasakos keletą.
- Ne dėl to atėjau, - šiurkščiai nutraukė kunigas. -
Ar žinote, kad šventasis Trento susirinkimas yra uždraudęs jums skaityti
Bibliją prancūziškai?
- Bet aš skaitau Bibliją prancūziškai, graikiškai ir
lotyniškai, - atsakė tėtis, - nes neblogai moku tas kalbas.
- Tačiau Jūs ignoruojate vieną dalyką - Jūs negalite
leisti savo vaikui skaityti Biblijos, - paprieštaravo kunigas.
- Mano žmona paakstina savo vaiką skaityti Bibliją, ir
nematau jokio nusikaltimo, jei ateityje tęstume tai, ką pradėjome.
- Pone Chiniquy, - atrėžė kunigas, - Jūs mokėtės
teologijos, žinote mano pareigas, suprantate, kokia sunki mano pareiga ateiti
čia, paimti iš Jūsų Bibliją ir JĄ SUDEGINTI.
Mano tėvas žingsniavo po kambarį. Jo lūpos buvo išblyškę
ir drebėjo, jis šnibždėjo kažką, ko niekas iš mūsų negalėjo suprasti. Kunigas
įdėmiai sekė visus tėvo judesius, drebančiomis rankomis spausdamas sunkią
lazdą. Jo veidas tikrai liudijo baimė.
Buvo aišku, kad Romos ambasadorius neturi tikrumo dėl
savo nuostatos, kurią taip kvailai pasirinko. Po paskutiniųjų jo žodžių stojo
kapų tyla.
Pagaliau, ilgokai žingsniavęs po kambarį, mano tėvas
staiga sustojo prieš kunigą ir tarė:
- Pone, tai viskas, ką Jūs norėjote čia pasakyti?
- Taip, - atsakė kunigas drebėdamas.
- Gerai, pone, - pridūrė tėvas. - Jūs žinote duris,
pro kurias įėjote į mano namus. Prašau pro tas pačias duris nedelsiant išeiti
lauk.
Kunigas tuoj pat išėjo. Pajutau neišpasakytą
džiaugsmą, matydamas savo Bibliją saugią." <7>7>
Kaip visa tai skiriasi nuo Rašto dvasios! Skaitome:
„Palaiminti pranašystės žodžių skaitytojas ir
klausytojai, ir tie, kurie laikosi, kas joje parašyta" (Apr 1:3).
„Palaiminti, kurie skaito," - sako Raštas.
Prakeiktas, kuris skaito, sako Roma. Ar tokia tvarka gali būti vadinama krikščioniška?
Koks nuostabus šiuo atžvilgiu yra jaunasis Timotiejus.
Apaštalas Paulius pritariamai jam rašo:
„Tu nuo vaikystės pažįsti Šventuosius Raštus, kurie
gali tave PAMOKYTI IŠGELBĖJIMO per tikėjimą Jėzumi Kristumi" (2 Tim 3:15).
Ne tik Timotiejus, bet taip pat jo motina Eunikė ir
senelė Loidė minimos, kaip turinčios „nuoširdų tikėjimą". Kiekvienas gali
gerai įsivaizduoti šias dievotas moteris, padrąsinančias vaiką Timotiejų
skaityti Raštus. Apaštalas džiaugiasi, kad šis turėjo galimybė pažinti juos.
Biblijoje yra ypatingai nuostabi eilutė:
„Iš viso Mozės įsakymo neliko nė vieno
žodžio, kurio Jozuė nebūtų perskaitęs izraelitų akivaizdoje, - moterų, vaiku,
ir ateivių, gyvenančių} jų tarpe" (Joz 8:35).
Rūpintasi, kad ne tik visi izraelitai išgirstų, bet ir
vaikai bei ateiviai naudotųsi nuostabiais Dievo pažadais. Kaip akivaizdžiai
visa tai prieštarauja Romos katalikybės požiūriui į Bibliją.
Autorius pažinojo Romos katalikų, kurie visiškai
neskaitė Biblijos tol, kol Dievo malonė nepalietė jų savo gelbstinčia jėga ir
neišlaisvino iš kunigų tironijos, gudriai slepiančios nuo jų Dievo Žodį.
Štai ištrauka:
,,Keistas dalykas atsitiko taip vadinamo Ekumeninio
susirinkimo metu Vatikane 1869-1870 metais, kai buvo paskelbtas popiežiaus
neklaidingumas. Dollinger ir Dupanloup, prieštaraudami šiam neprotingam
pasiūlymui, norėjo pasiremti keliomis Biblijos ištraukomis. Bet visame
Susirinkime nė vienas neturėjo Biblijos ir negalėjo Jos gauti iš Bažnyčios,
taigi teko skolintis Ją iš Prūsijos ambasados Protestantiškosios koplyčios."
Nenuostabu, kad Romos katalikai baiminasi žmonių,
laisvai skaitančių Šv. Raštą ir raginančių kitus tai daryti. Katalikiškų
tyrinėjimų Centras 1959 metais pareiškė: „Po spaudos išradimo katalikai per
pirmuosius penkiasdešimt metų išspausdino šimtas dvidešimt keturis Biblijos
leidimus. Buvo ne mažiau kaip devyniolika leidimu vokiečių kalba prieš Martynui
Liuteriui parašant savo pirmąjį protestantiškąjį vertimą." Nepaprastai
sunku patikrinti tokius pareiškimus, bet padėtis Anglijoje gerai žinoma ir byloja
ką kita. Pirmąjį spausdinimo įrenginį Anglijoje pastatė Caxton 1470 metais, bet
pirmasis katalikiškas Biblijos leidinys buvo Douay Biblija (Naujasis
Testamentas išleistas 1582 metais Rheimse, Senasis Testamentas 1609 metais
Douay). Leidimas pakartotas vos kelis kartus. Paklauskite dažno kataliko ir
pamatysite, kad kai yra reikalas pasiremti Šventuoju Raštu, jie neturi drąsos
skaityti Biblijos ir labai griežtai atkalbinėja tai daryti.
„Kas neparduoda javų, tą keikia tauta" (Pat
11:26).
Ši patarlė taikliai apibūdina ir slepiamą Gyvąjį Dievo
Žodį. Nuo 1816 metų keturi vienas po kito gyvenę popiežiai savo veiklą pradėjo
skelbdami pasauliui, jog Šv. Rašto skaitymas gimtąja kalba „pasikasa po jų
religijos pagrindais".
Biblija iš tiesų atidengia Romos religijos
klaidingumą, stiprindama teisingą tikėjimą Kristumi.
(Bus daugiau)
10 komentarų:
PRASIDĖS DISKUSIJOS FACEBOOK GRUPĖJE
diskusijos į naudą:)
LINKIU DAUG KANTRYBĖS TIESOS IEŠKOJIME
PUIKUS IR LABAI REIKALINGAS STRAIPSNIS(:
bus daugiau:)
bus daugiau:)
Smagiai Linai formuluoji pavadinimą :)
Vos ne - "Ar gydytojai ima kyšius?" :)
A tu pas anuos paklausk. Anys tau atsakys, nuo Dievo ar ne, neraiks svarstyt, diskutuot :).
Artūras
Neformuluoji, čia knygelas pavadinimas
Supratau :)
gal tau daugiau knygelių raik?
Anundia tvarkiau spintų, tai radau tokių "religinių" laistų pigios šlapiankos laikais :) Ale "katalikų ekspancija lietuvoje"...
Artūras
Malonu turėt raikalų su persona, visadų susirenkančia tinkamas knygas:) Gali palikt, da pridėk ir TSKP įstatus, garantuotai turi:)
Rašyti komentarą