O dabar perbėkim per organizacijas kaip jos atrodo subjektyviai
„Tikėjimo žodis“
Bendrija, vienijanti per 30 bendruomenių, atrodo kaip didelė
jėga, bet iš tikro, daugumoje jų po kelis–keliolika žmonių, sėdinčių čia dar
nuo kokiu 1991 metų. Bendruomenė dar vis gyvena, kaip rusai pasakytu „Na
ostatkax bylol roskošy“. Audringas romanas su katalikai, panašu kad jau - į
pabaigą, vaikų iš to negimė, tik paliko terminologijoje mišioms būdingus
visokius elementus “skaitiniai, patarnautojai, karitatyvas“ ir t.t. Žinoma,
bendrija nenubrido taip giliai kaip švedų „Gyvenimo žodis“, bet ne tai kad jie
susiprato, greičiau kažkodėl katalikai prarado apetitą – ar tai mergelė per
sena pasirodė, ar greit nusibodo, ar tai išgavo kokią ištikimybės ir lojalumo
priesaiką, kas ten supaisys. Bet dabar
katalikai mieliau mezga santylius su sekmininkais ir „Vynuogynu“.
Iš esmės „Tikėjimo žodis“, nepaisant deklaruojamo
ekumenizmo, tapo faktiškai uždaru judėjimu, nedalyvaujančiu lietuviškų bažnyčių
renginiuose, jei neturi iš to naudos, nes vis galvoja, kad jie dar geresni.
Vienintelis kartas, kai „Tikėjimo žodis“ dalyvavo – Greimo kampanija, o paskui
vėl šmurkštelėjo atgal.
Iš esmės, kuo bendrija gyvena ir kur eina, nelabai žino ir
patys (paskutinis bandymas buvo passikelbti, kad TZ yra ortodoksai, tiesa,
nelabai sulaukęs palaikymo iš pačių bendrijos žmonių). nustatyti irgi nėra
kaip, nes kol vyr.pastorius Giedrius Saulytis atostogauja JAV, nieko nevyks,
net ir pompastiškai skelbtas 25 metų jubiliejus atidėtas. Taigi, kokių idėjų
prisigaudys JAV ir kur grįžęs G.Saulytis nurodys eiti, ten ir eis „susiklausyme
ir brolybėje“. Todėl tiesiog palaukime.
Centras dabar sukasi apie mokyklą Vilniuje ir EBI padalinį,
kuriame mokosi bendrijos „Tikėjimo
žodis“ pastoriai ir pastorės. Po kelių
metų tai bus didžiai kvalifikuotų ir apmokytų žmonių bendrija.
Bendrijos TZ zmones vis dėlto galima pagirti už stabilumą,
nuoseklumą ir ištikimybę bažnyčiai.
„Ekklesija.lt“
Tai buvusių „Tikėjimo žodžio“ lyderių sukurta bažnyčia,
besistengianti pradėti ten, kur baigė „Tikėjimo žodis“ apie kokius 1994-1997 m.
– su tomis pačiomis maldomis, teiginiais, pagyromis ir nepamatuotomis
užmačiomis. Net ir vyr.pastorius Kastytis Matulionis vyko tais pačiais keliais
į Pietų Korėją ir dabar taiko tas pačias ląstelių ir garsių bei ilgų maldų
metodikas... Šiuo metu 12 bažnyčių, apie tai, kaip gyvenama, parašiau aukščiau.
Iš esmės tai tas pats taškų modelis kaip ir TZ – atvykstantys pamokslininkai
kelia parapijonių dvasią į Vilniaus aukštumas.
Tiesa, reikia paminėti ir pokyčius – „Ekklesija“ po
uždarumo, nes turėjo tą patį TŽ sindromą – mes geresni už visus kitus, jau nespjauna
į pasėdėjimus su kitomis bažnyčiomis. Štai neseniai sakė, kad ir Dievo baimę
ėmė pripažint, atsisakė kitų keistų doktrinų. Taigi, progresas yra kaip ir į
teigiamą pusę.
Bažnyčios žmones galima pagirti už tai, kad jie veržlūs,
siekia skelbti evangeliją ar Ekklesiją jei tik turi galimybę.
Sekmininkai
Apie 30 bažnyčių. Irgi gana uždaras judėjimas, bet sąjungos
vadovybė bent jau Vilniuje stengiasi suburti pastorius bendriems darbams. Kokiais
motyvai tai daroma, nelabai aišku. Nors sekmininkai jau bene antrus metus
skelbia apie tai, kad šie metai – bažnyčių ir misijų metai, atskiros bažnyčios
kaip ir daro kai ką, tai vadovybė vykdo saliamonišką veiklą – kaip nieko
nedarant padaryti kažką – laukia kol bažnyčios įsikurs, o jau paskui jas
pritraukti į sąjungą „lovkost ruk i nikakogo obmana“. Skaičiai, ataskaitos,
programos... Vis dar tikimasi, kad masinės evangelizacijos kažką pakeis, todel
uoliai dirbama buvo tiek per Hatavėjaus, tiek per Greimo kampanijas – žinoma,
įspūdingai gali atrodyti nuotraukos ir užrašas „Kristų priėmė tūkstančiai“, bet
tik užsienio rėmėjams...
Tiesa, sekmininkai, atšventę šimtmetį, kaip ir jaučiasi
religinio paveldo dalimi, o ir flirtas su katalikais pastaruoju metu yra suaktyvėjęs
ir jaučiama, kad tas dėmesys sekmininkams kaip ir nieko ir jie kaip ir Gražulis
su šūkiu „Už Lietuvą, vyrai“, pasiruošę dalyvauti pilietinėse akcijose, kad tik
už dorą ir už evangeliją...
Baptistai
Baptistų sąjunga jungia keletą bažnyčių, tačiau konfesijoje,
kur vieni už kitus „teisingiau“ laikosi Rašto, susikalbėti turbūt ypatingai
sunku, todėl daugiau baptistų bažnyčių yra pavienių, o ne sąjungoje.
Pastaraisiais metais sąjungą paliko dar pora bažnyčių. Vienintelė kiek atviresnė baptistų bažnyčia
yra „Naujojo Testamento“Vilniuje, kurios pastorius dalyvauja pastorių maldos
pusryčiuose, kituose renginiuose. O
šiaip tai baptisai dar tebegyvena sovietiniame palikime – aplink priešai ir
eretikai, ypač kiti baptistai, sakykim, amerikonai. Tam didelės įtakos turi iš
Rusijos ateinančios mados.
Tiesa, baptistai ko gero, rimčiausiai remia savo misijas ir
naujų bažnyčių kūrimą. Darbuojasi keletas amerikiečių misionierių.
Laisvieji krikščionys
Tam tikra baptistų atmaina, laikanti save elitine, labai
mėgsta rankdarbius ir daryti „ne taip, kaip visi“. Keletas bažnyčių
susijungusių į sąjungą, turbut daugiau ryšius palaiko su užsienio, negu
Lietuvos bažnyčiomis.
Septintos dienos adventistai
E.Vait mokymo pasekėjai, besilaikantys sabato, šiaip
nebendrauja su kitais, nebent pilietinėse akcijose, sakykim, neseniai skelbiant
apie šeimų gelbėjimą, ši bažnyčia taip pat sudalyvavo. Periodiškai kur nors
daro evangelizacijas, platina E.Vait knygas, Biblijas. Žmonės kantrūs, ištikimi
doktrinai.
„Naujoji karta“ ir
„Kristaus paliepimas“
Ši bažnyčia žiauriai nukentėjo nuo G-12. Faktiškai dabar
teliko tik bažnyčia Vilniuje, vadovaujama Vaido Vyšniausko. Alytaus ir
Marijampolės filialus prisijungė „Kristaus paliepimas“, Kauno ir Panevėžio –
G-12. Mane labiausiai sužavėjo alytiškiai kurie vardino kada kokiom bažnyčiom
priklausė, kol tapo „Kristaus paliepimas“... Panašiai kaip samarietė ir Jėzus –
kai pasakė – turėjai tiek vyrų ir dabartinis dar ne vyras...
Iš esmės tai atspindi nepriklausomą krikščionybę ant
Lietuvos – žmonės eina ten, kur geresnis „servisas“, o bažnyčios konkuruoja dėl
meniu sudėtinių dalių ir patiekalų gausos (čia toks lyrinis nukrypimas)...
Aplamai iš Vilniaus bažnyčių katilo išnyko Miesto bažnyčia
ir „Tėvo namuose“ – žmonės iš jų migravo į Ekklesiją ir „Kristaus paliepimas“
O „Kristaus paliepimas“ Vilniuje pasižymi gražiu šlovinimu,
tai atvira bažnyčia, ko gero, vienintelė leidžianti pamokslauti ir ne „savo
chebrai“ priklausantiems žmonėms.
Veikliųjų žmonių bendrija
Jau 20 metų veikianti Lietuvoje Veikliųjų žmonių bendrija
pasižymi savo banketais, kuriuos rengia įvairiose Lietuvos vietose ir ugningai
kuria skyrius, kurie neišsilaiko, tada puola kitur ir vėl viskas iš pradžių.
Banketai gal ir įdomu, nes liudijimai netrukdo kramtyti kotletų, o kavos
gėrimas taip pat suteikia prasmės maldoms ir stebuklams(kurie vyksta tik čia,
ir ne bet kokie). Tiesa, lietuviškas variantas šios draugijos gana keistas –
Dievo žodį čia seniai pakeitė liudijimai, kuriuos vyrai kartoja kaip mantras
krišnaitai, vos gauna progą, pamokslauti negalima, Biblijos skaityti per
susirinkimus negalima, o štai Šakarianas čia užima tarpinę vietą tarp šv.Antano
ir mergelės Marijos. Šios nebažnyčios žmonės šventai įsitikinę, kad visos
bažnyčios yra blogis (išskyrus katalikų), todėl vietoj deklaravimo, kad jie
siunčia žmones į bažnyčias, išeina atvirkščiai – realybėje stengiasi atkalbėti
nuo lankymo irgi pasitelkdami „asmeninius liudijimus“. Taigi, šios bendrijos
žmones galima laikyti priebažnytine organizacija, kuri gerą laiko praleidimą,
nesiekimą tiesos, bando derinti su fantastika, o išgirdę ką nors atvažiuojant
iš užsienio sulekia kaip varnai. Ypač man įstrigo liudijimas žmogaus, vykusio
su vienu VŽB skyriumi autobusu į Greimo kampaniją – pirmyn ir atgal važiuodami
skyriaus nariai choru skaitė rožančių...
Vynuogynas
Pastaruoju metu ši bendruomenė patyrė gana nemažų sukrėtimų,
sakykim, nuo Panevėžio „Vynuogyno“ ekklesija atsiplėšė nemažą dalį. Iš kitos
pusės, flirtas su katalikais, sėdėjimas bendrose mišiose savaime šiuos žmones
išbalansuoja ir įveda į pasimetimą. O šiaip Vynuogynas irgi laikė save tokia elitine
bendruomene...
Evangelijos bažnyčia
Mažiausiai žinių iš Klaipėdoje ir aplinkiniuose rajonuose
veikiančių bažnyčių. Čia veikia Evangelijos bažnyčia, Miesto bažnyčia, taip pat
ir kelios sekmininkų bažnyčios. Taigi dvasinis gyvenimas kaip ir vyksta,
nelabai imčiausi komentuoti to, ko nežinau ir neištyriau, galbūt tai padarys
kas nors kitas.
Pavieniai
Lietuvoje yra daugybė pavienių krikščionių,nelabai
pasitikinčių organizacijomis(maždaug tokių, kaip aš) kurie savarankiškai sakosi
atradę tiesą ar kokį autorių, kuris juos pastatė (ant kojų ar galvos – kitas klausimas).
Ir jie kiekur niekaip ir nė su kuo – saugo savo religinę nekaltybę ir jau savo
rūtų vainikėlio nebedegins ant jokios santuokos aukuro... dar viena dalis yra
tų, kurie pažinę Dievą, kas dėl žmonos, kas dėl karjeros, o kas dėl to, kad
galėtų „plačiau patarnauti“ sumanė tapti katalikais. Šie žmonės labai norėtų
įstoti į santuoką, bet nesiseka, katalikybė savo tanams išvis draudžia tuoktis,
taigi, atsiduoti dvasia ir siela sistemai jie negali, nebent pavyksta palaužti
savo prigimtį valios pastangomis, o grįžti prie paprasto evangelijos suvokimo
jaučiasi išaugę ir nemato perspektyvos – jie nori „vienybės“ ir kitų juokingų
žodžių . Taigi, šie piliečiai yra kaip ir pavieniai, priversti gyventi
paleistuvystėje – ir katalikams, ir evangelikams rodosi esą savi ir broliai,
tačiau nėra nei tie, nei tie...
Klubų sistema
Pastaruoju metu gausu klubinių krikščionių. Turiu omenyje
kažkokios teologinės žvaigždės ar žvaigždutės gerbėjų ir sekėjų. Jie maždaug
visi kalba tą patį. „Kai aš atradau šitą autorių, šitą mokymą, man atsivėrė
akys.Esu šitam mokyme jau antrus metus – tai laimingiausias laikas, jo žodis
visada man atsakymas iš Dievo“ ir t.t. Kitaip sakant, tie žmonės kalba – Jėzus šiais
laikais jau nebėra visagalis... Reikia ypatingo mokytojo, kad „čakras“
atvertų...
O pasirenkami mokytojai (be abejo mokytojų sekėjai pabrėš,
kad prie jų kojų „Pats Dievas mane atvedė) yra patys įvairiausi. Jei
charizmatai, tai renkasi kokį Hinną, o jei anticharizmatai, tai kokį Polą
Vošerį, žodžiu, kaip toje patarlėje – kiekvienas mokytoją pairenka pagal savo
sugedimo laipsnį.
A. Šapovalovas, Džimas Steilis, Andriu Vomakas, Polas
Vošeris – tai tik dalis šiuolaikinių guru, kurie „atveria gyvenimą“. Nesakau,
kad jie patys yra tokie arba būtinai yra kas nors blogai su jų mokymų, juos guru
pavertė gerbėjai... Aišku tik tiek, kad jie klubiniams krikščionims pakeičia ir
Jėzų, ir Šventąją Dvasią... Kaip katalikybėje kunigai, taip ir čia ypatingieji
mokytojai tampa tarpininkais.
Suma sumarum
Mano kukliu pastebėjimu, bažnyčių nepriklausomai-priklausomų
kaip grybų miške, tačiau realiai per metus Lietuvoje įtiki ir Dievo paliesti
būna kokie 10-30 žmonių. Kaip yra gimimas į Dievo karalystę, taip yra ir
mirimas, deja, demografija šiuo atveju liudija, kad mirčių – kol kas daugiau,
todėl, kaip liaudis sako – būkim biedni, bet teisingi – niekas nevyksta ir
vargu ar vyks. Nebus jokio PRABUDIMO. Gal aš čia per niūriai?
Nemanau, kol kiekvieno nosis bus įbesta tik į savo
konfesijos bliūdą, kol krikščionys netaps tiesiog žmonėmis, kurie visų pirma
gyvena dėl Viešpaties, o ne dėl savo sąjungos, bendrijos. Ekumenizmas šiuo
atveju nepadės, susitarimai politiniai aš tave gerbiu–tu gerbk mane irgi verti
nulio, nes visur kyšo savanaudiškumo dantys...
Į ką kreiptis
Mano patarimas emigrantams, jei žiūrite, į ką kreiptis, -
kreipkitės į tą, Kuris jus pašaukė. Nesitikėkite pagalbos, tai ir
nenusivilsite, nes iš esmės visos nevalstybinės religinės organizacijos yra
labai priklausomos. Į mane, beje, taip pat nesikreipkite, nepadėsiu. Jei neišreikšite susižavėjimo ir nepasilankstysite gerą
pusvalandį, nieko nesitikėkite. Pagalbos nebus, nes lietuviškos bažnyčios vis
dar vargšai-ponai. Vargšai dėl to, kad juos pačius reikia remti, jos nieko
nepasiruošusios duoti, o ponai dėl to, kad pasiruošusios valdyti.
Dėkui. Įdomi, reali ir kiek niūroka apžvalga. belieka laukti, gal Viešpats dar aplankys Lietuvą....?
AtsakytiPanaikintiUzmirsai pamineti liuteronus, reformatus, naujuju apastalu baznycia ir jehovos liudytojus.
AtsakytiPanaikintiO, siaip nera ko liudeti, kaip pakako vieno jono krikstytojo pazadinti visai israelio tautai, taip uzteks vieno ir lietuvai, kuri Dievas nuspres pakelti ir patepti siam darbui.
Na liuteronus, reformatus nepamiršau, bet tai jau valstybines bažnyčios, kitas klubas
AtsakytiPanaikintinaujuju apastalu baznycia - išties praleidau, bet nelabai ka ir zinau apie apie ją
0 jehovos liudytojai yra kultas, tad nėra ko prie laisvų bažnyčių juos dėti.
Is kur istraukei, kad jehovos liudytojai yra kultas? Cia pats sugalvojai ar ka nors pasake?
AtsakytiPanaikintiJL - Kultas garbinantis savo organizaciją, naudojantis okultinius ir masonų ženklus, neigiantis daugelį Biblijos tiesų ir net išleidęs suklastotą Bibliją ir pralošęs teismus dėl to.
AtsakytiPanaikintiSavo organizacijos jie negarbina, taciau kaip ir daugeliui tikinciuju, jiems sava organizacija daro didesne ar mazesne itaka. Kas del Biblijos doktrinu, tai noriu paklausi, kuri is krikscionisku denominaciju ar judejimu neinterpretuoja Biblijos savaip?
AtsakytiPanaikintiOho pretenzija!? Laiškai Lietuvos protestantiškom bažnyčioms ir grupėms. Beveik "Apreiškimas Linui". Tik įdomu ar autorius "Viešpats" ar "apaštalas"?
AtsakytiPanaikintiNa JL kitam kartui paliksiu, pasakysiu tik tiek, kad tarp interpretacijos ir klastojimo yra nemažas skirtumas.
AtsakytiPanaikintiO dėl pretenzijos, neke, neatspėjote, tai atsakymas į klausimus
Oo kas juos uždavė?
AtsakytiPanaikintio jums nekyla jokie
AtsakytiPanaikintiNepasakyciau, kad JL imasi piktybiskai klastoti Biblija tiesiog
AtsakytiPanaikintitiesiog interpretuodami pritraukia ja prie savo tiesos pazinimo lygio. Ta pati daro visos denominacijos. Tiek Romos katalikai, tiek protestantai, tiek baptistai, tiek charizmatai. Visi mes ziuredami i KNYGA liaudiskai tariant matome spyga, kol Dievas neatveria akiu pamatyti.
Ne, yra aiškus skirtumas - tai daroma specialiai JL atveju. Sistema kuria vergus, kurie aklai palaiko sistemą. Sakykim, JL nė kiek nejaudina, kad JL valdanti korporacija jau 5 kartus skelbė pasaulio pabaigą - armagedoną. Laisvas žmogus iškart sužinojęs pamąstytų - jeigu jie tiek suklydo, tai ar neklysta kitur? O JL negalvoja, jie paklūsta ir gina melą, žinodami, kad tai melas. Todėl JL yra aiškus kultas, įkurtas masonų, kaip sakiau, jų negalima lyginti prie kitų. Nebet su mormonais ir dar pora totalitarinių organizacijų
AtsakytiPanaikintiJL ikurtas masonu? Ar ne per daug prisiskaitei samokslo teotiju? :)
AtsakytiPanaikintiLankeisi ju susirinkimuose?
Brangusis įkūrėjas Raselas buvo masonas o ir visa jų simbilika - masoniška visiškai. Ir Raselo kapą puošia piramidė ir t.t. Tik aklas gali to nematyt, arba tas, aks nenori matyt
AtsakytiPanaikintiJehovos liudytojų organizacijos pradininkas Čarlzas Teizas Raselas (Charlz Taze Russell) gimė 1852 m. vasario 16 d. netoli Pitsburgo, Pensilvanijos valstijoje. 1870 m. dar būdamas pakankamai jaunas ir neturėdamas specialaus teologinio išsilavinimo, Č. T. Raselas organizuodavo ir vesdavo Biblijos studijas, norėdamas Šventajame Rašte rasti pranašystes apie žmonijos ateitį. Miestelyje jis buvo žinomas verslininkas, kelių galanterijos parduotuvių savininkas. 1876 m. Biblijos studijų grupelė jį išrinko grupės „pastoriumi“. Tais pačiais metais viename nedideliame adventistų žurnale „Herald of the Morning“ jis perskaitė straipsnį apie tai, kad 1874 m. Kristus neregimai nužengė į žemę ir stebi žmonių gyvenimus.
AtsakytiPanaikintiTaip pat straipsnyje buvo nurodoma, kad regimojo Kristaus atėjimo į žemę reikia laukti 1878 m. Č. Raselas tuo buvo labai sužavėtas, todėl nusprendė pakeisti savo gyvenimą. Jis baigė savo verslą ir visus pinigus paaukojo to žurnalo išlaikymui. 1876 -1878 m. Č. Raselas buvo „Herald of the Morning“ redaktoriaus Ročestere (Niujorkas) padėjėju. Tai buvo glaudžiausias Č. Raselo gyvenimo periodas su adventizmu. 1878 m. Č. Raselas paliko žurnalo redakciją, kai neįvyko žadėtasis realus Kristaus antrasis sugrįžimas į žemę. Jis, nusivylęs adventizmu, 1879 m. įkūrė nuosavą periodinį leidinį. „Herald of the Morning“, kuris netrukus pavirto į iki šiol leidžiamą „Sargybos bokštą“. Jame jis spausdino savo „unikalius“ Biblijos vertimus. 1884 m. Pitsburge įkūrė „Sargybos bokšto organizaciją“.
Nors Č. Raselas ir vadino save pastoriumi, tačiau jis nebuvo ordinuotas (lot. ordinare) – įšventintas į dvasininkus bažnyčioje ir netarnavo jokioje kitoje bažnyčioje, išskyrus savo organizaciją (M. Wolter. Kultų karalystė. S. Peterburgas, 1992, p. 46.). Č. T. Raselas mirė 1916 m. spalio 31 d. tarpkontinentiniame eksprese pravažiuodamas Teksasą. Č. Raselas teigė mokąs klasikines kalbas: hebrajų, graikų, lotynų, tačiau jų nemokėjo.
Biografijoje nieko neuzsiminta apie jo masonybe.....
AtsakytiPanaikintiNetingėk paguglinti rasi ir vaizdų ir informacijos pakankamai. O dėl susirinkimų, tai ir satanistų susirinimuose kraujas nesilieja, jie labai padoriai atrodo:)
AtsakytiPanaikintiĮdomi apžvalga, patiko. Bet melstis už prabudimą nenustosiu.
AtsakytiPanaikintiNa, taip informacijos yra pakankamai, ypac angliskame wikipedijos variante, kad suvoktum, jog tai nieko neverti skiedalai...kitaip tariant paskalos, apkalbos ir smeiztas. Gaila, bet pats esi tapes samokslu teorijos auka. O, tai rodo, kad tamsta, kaip ir jehovos liudytojai tiki tam tikrais "negincijamais faktais", kas is tikro tera klaidingos interpretacijos.
AtsakytiPanaikintiKaip šioks toks žurnalistas Linas negali nekurti... :)
AtsakytiPanaikintiNu, malda visadų gerai, o del JL pasakysiu, kad 1914 metais jie patys po visą žemę klijavo plakatus, pranašystės neįvyko, o dabar tuos pačius JL plakatus JL vadina "šmeižtu" ir "propaganda":) Nu tai ko dar bereikia? Kad ir pats Raselas prisikeltų ir pasakytų - suklydau ir suklaidinau, vis tiek jie tų patį giedotų:)
AtsakytiPanaikintinejaugi tokie tie lietuviai blogi,nesuprantantys ir neperspektyvus.manau,kad yra geru ir blogu pusiu visose bendruomenese.i jas susirenka zmones ,bendrauja,meldziasi,iesko tiesos...uz tai juos ir myliu,kad negeria su draugais,nesinarkomanija,nepletkavoja,nepaleistuvauja ir neviduriuoja.pas Dieva eisime po viena o ne su visa baznycia,ne faraonais esame mes gime ir bus istirtos musu sirdys,o ne denominacijos.gerai,kad yra pasirinkimas,kad skirtingos baznycios-tai galime rinktis kur mums paprasciau suvokti nuodemes ir malones svarba musu gyvenime,kaip keliauti siauru keliu,kur yra draugo petys ir brolio ismintis suklydus....straipsnyje suzinojau daug naujo,kai kur nesutapo mano nuomone,bet tai tik vieno zmogaus nuomone susidaryta nezinau is kokio tyrimo.Linas visada mane stebino savo dideliu bagazu ziniu ir ju tokiu paprastu pateikimu,kad labai lengva ir paprastam zmogeliui lengvai suprasti,bet kartais noretusi ,kad paviesintu daugiau pozityvo,nes jo tikrai yra
AtsakytiPanaikintiSekmininkų yra dvi brolijos, vienos vyskupas yra Rimantas Kupstys,bažnyčia Vilniuje vadinasi "Maldos namai", tai ši brolija atšventė savo jubiliejų ir flirtuoja su katalikais. Ir ne tik s katalikais,bet ir su pasaulio valdžiomis. Yra kita brolija,jos vyskupas Lietuvoje yra Fiodor Bajer, bažnyčia Vilniuje vadinasi "Biblijos kelias" ir čia jokio flirto su katalikais nevyksta, nors Vilniaus bažnyčios pastorius Anatolijus dalyvauja tavo minėtuose "pastorių pusryčiuose". Jei trumpai - sekmininkų judėjimas Lietuvoje ne vienalytis.
AtsakytiPanaikintiŽinoma, aš ir parašiau kad tai tik mano vieno nuomonė, su kuria nebūtina sutikt. Pozityvumo stengsimes rast kur nors:)
AtsakytiPanaikintiO Kęstučiui - bet koks judėjimas nebūna vienalytis, kaip rašė Leninas: "Viską lemia kadrai". Sekmininkų yra ir dar daugiau įvairių, ne tik tos dvi sąjungos
Sakyčiau, kad objetyvi religinio gyvenimo apžvalga. Yra kaip yra. Galiu tik pridurti, kad neigimas (turiu omenyje straipsnyje pateiktos informacijos) tai pirmas pžymis, kad apie tave rašo tiesą. Tikrai reikėtų išaugti iš vaikiškų kelnikių ir žiūrėti tiesai į akis.
AtsakytiPanaikintiMano vaikis dabar tokio amžiaus, kad viską ką jam nepasakysi jis neigia.
Aš tai ir sakau,Linai. Nereikia šitos įvairovės apibendrinti vienos brolijos vertinimu.
AtsakytiPanaikintiRobertai,šiame straipsnyje pateikta vieno žmogelio nuomnė, o ne informacija.
Linai,iš tavęs jau daro guru - tavo nuomonė prlyginama informacijai,kuią neigti,pasirodo,yra tas pat,kas neigti tiesą:))
Kęstuti,
AtsakytiPanaikintinei guru, nei mokytojas, manu, Linas nėra. Jis yra žurnalistas. O, kad tai ne vieno žmogaus nuomonė - matosi iš komentarų. Jeigu tinklaraštis būtų plačiau žinomas, tai labai nustebtumėte, Kęstuti, bet butų gerokai daugiau tokios nuomonės žmonių. Bet nuomonė ir faktai tai du skirtingi dalykai. O nepripažinti tai reiškia slėptis ir tiek.
Linai, gal su skaičiai reiktu paprasčiau, nemanau kad turi tiesioginį priėjimą prie Gyvenimo knygos. Taigi nuomonė straipsnyje labai subjektyvi....
AtsakytiPanaikintibuciau norėjęs ramybes, tai isvis nebučiau rašęs:) Dar sykį pakartosiu, kad tikrai tai yra subjektyvi nuomonė, kurią mielai pakeisiu, jei tik bus argumentų. Nė kiek nesigardžiuoju tuo, ką parašiau. Jei tiksliau - parašiau ir liūdna pasidarė pačiam... kaip rusai sako - kartina Repyna "Priplyly"...
AtsakytiPanaikintiO, man tai kitas rusu posakis iskilo: "za derzavu obidno" Idomu kaip tas laiskas hebrajams raso, kad Jie slepesi kalnu plysiuose, buvo zudomi ir panasiai. Todel Dievui negeda buvo vadintis ju Tevu.
AtsakytiPanaikintiO idomu kaip apie mus parasytu hebrajams Paulius: "jie slepesi siltuose namuose, jaukiose konferenciju salese, graziuoses koncertuose, smagiuose renginiuose, kad tik viem butu gera ir jauku. Ir butent todel Dievui tikriausiai negeda vadintis ju Tevu.
O tai kaip su anais - kurie uolu plysiuse...?
Na pas mus uolu plysiu nera...be to ir sleptis nuo kazko siuo metu nera reikalo, kaip ir nera gresmes gyvybei Kristu ispazystant. Priesingai, kol nera rimtu persekiojimu galima zodi skelbti laiku ir nelaiku.
AtsakytiPanaikintiUztai pas mus yra nuo ko sleptis - nuo meiles, artimui, nuo atjautos, nuo gailestingumo, nes dazniausiai mylima tik tuos kurie mus myli, buname gailestingi tik tiems kurie mums buna gailestingi. Skoliname visada tikedamiesi atgauti ir t.t. Sleptis visada yra del ko :)
AtsakytiPanaikintiLinai Marijampole nikada nebuvo najos kartos filijalas je meldesi ir prase Dievo kad paroditu prie ko prisijunkti je tik draugavo aciu jums uz apzvalga ir izvalguma
AtsakytiPanaikintieklesija.lt skelbia apie 12 baznyciu, bet tiek nera, tik skelbiasi
AtsakytiPanaikintiLinai, Lietuvos Evangelikų Baptistų Bendruomenių sąjungos nepaliko nei viena bažnyčia. Sąjunga nėra uždara bendrija, dalyvauja įvairiausiuose ekumeniniuose renginiuose, Nevadina savęs teisesne. Neklaidink skaitytojų. Ir iš kur tokią info randi? :), kadangi bendruomenės yra savarankiškos labai sudėtinga jas vienu sakiniu apibūdinti. Tikrai yra fundamentalistinių ir liberalių bendruomenių. Lietuvoje visokių galima rasti. www.baptist.lt, www.jezus.lt
AtsakytiPanaikintine apžvalga, o pasivaikščiojimas po pievas ;)
AtsakytiPanaikintiĮ visas detales neįsigilinau, tai ir kitiems vietos palieku . dėl baptistų, tai nežinau kaip pavadint - paliko, suspendavo ar dar kitaip narystę, čia visaip galima vartyt. Žinoma, ir apibūdint sąjungos visos neišeina, bet kiek turėjau kontaktų su šios sąjungos žmonėmis ir ne jos baptistais, būtent tokie - ir dar labiau teisesni, tiesiog šerkšnas aptraukia šalia atsistojus:) O dėl Marijampolės tai turbūt kad buvo, nes ir mokslus Rygoj žmonės ėjo ir t.t. Kitaip sakant jei draugavo, tai labai draugavo:)
AtsakytiPanaikintiGerbiamas Linas truputi nusisneka, bet Alytaus Kristaus paliepimas ne samariete, tiesiog ten Baznycios ikurejai tiek praeje ne Baznycia...O siaip mes turetumem visi gyventi darnoje, O NE SKALDYTI JAU ESANCIAS BAZNYCIAS...MES VISI ESAM KRISTAUS KUNO NARIAI IR TIKSLAS NE SKALDYTI BET VIENYTI...VISOS MINTYS KURIOS PASIEPIA AR PANIEKINA BAZNYCIA YRA VELNIO IKVEPTOS...MES TURETUMEM VISI VIRNYTIS IR PASIRODYTI VISUOMENEI KAIP TIKRAS KRISTAUS KUNAS
AtsakytiPanaikintiGerbiamas Linas truputi nusisneka, bet Alytaus Kristaus paliepimas ne samariete, tiesiog ten Baznycios ikurejai tiek praeje ne Baznycia...O siaip mes turetumem visi gyventi darnoje, O NE SKALDYTI JAU ESANCIAS BAZNYCIAS...MES VISI ESAM KRISTAUS KUNO NARIAI IR TIKSLAS NE SKALDYTI BET VIENYTI...VISOS MINTYS KURIOS PASIEPIA AR PANIEKINA BAZNYCIA YRA VELNIO IKVEPTOS...MES TURETUMEM VISI VIRNYTIS IR PASIRODYTI VISUOMENEI KAIP TIKRAS KRISTAUS KUNAS
AtsakytiPanaikinti