(Pradedame publikuoti Reinchardo Bonkės knygą "Aukščiau
už viską", tai 12 gyvenimo istorijų, kurios įkvėps jus atlikti dar daugiau
darbų dėl Dievo. Iš rusų kalbos vertė sesuo Regina AKB)
1 dalis
PERPILDYTAS PALAIMINIMAS
Ji stovėjo ir verkė minioje, bet mano akys jos nematė. 200
000 tūkstančių žmonių susirinko tą dieną Uguru parke.Aš pamokslavau ir mes matėme tūkstančius ateinančių prie
Viešpaties. Žmonės išsigydydavo. Aš buvau stipriai sujaudintas dar viena
nuolankumo diena Viešpačiui ir Jo jėga, kad gelbėtų nusidėjėlius. Bet Terezija
Uairimu nebuvo nusidėjėlė ir ji neišėjo į priekį. Aš niekada nežinojau, kad ji
buvo ten.
Ji į pagalvę
praverkė nesuskaičiuojamą skaičių naktų, prieš tai, kol aš atvažiavau 1988 m.,
į jos miestą Nairobį. Per paskutinius mėnesius jos svajonė tarnauti Dievui sugriuvo
per tarnavimą savo šeimai. Nelaimei šis praradimas draskė jos širdį, kaip
pašėlusi siautėjanti audra.
Nuo vaikystės Terezija
karštai norėjo tarnauti Viešpačiui. Lankymasis bažnyčioje pripildė jos
vaizduotę stebuklingu noru ištekėti už vyro tarnautojo. Kada ji galu gale
subrendo, ji susitiko žavų europietį misionierių. Su jo atsiradimu jos širdyje
viskas atsistojo į savo vietas. Noras tarnauti Dievui ir šiam misionieriui
susiliejo į vieną. Ji nematė jokių negatyvių pusių šioje situacijoje.
Jos tėvai buvo
prieš. Jiems rasinis susimaišymas buvo lygus katastrofai. Be to, jie buvo
gerbiama verslininkų šeima, ir negalėjo būti kalbama net apie tai, kad jų dukra
galėjo ištekėti už vyro, nesivadovaujant tradicinėmis Afrikos vertybėmis.. Bet
būdama meilės nelaisvėje ir turėdama stiprų norą tarnauti Viešpačiui, Terezija
buvo įsitikinusi, Dievas jai davė atsakymą
į jos maldas šiame nuostabiame krikščionyje. Ji nusprendė nepaklusti
tėvų valiai ir už jo ištekėti.
Šis sprendimas
pasiekė ją praėjus 12 metų, kai jos vyras - misionierius atsisuko prieš ją.
Jokie kvietimai į jo krikščionišką tikėjimą nieko nepakeitė. Jis pasinaudojo
negailestinga teismų sistemos praktika,
kai vyriškas dominavimas ima viršų, kad išsiskirtų su ja ir paliktų ją bei
dukrą be jokio materialinio palaikymo.
Ši istorija liečia
mano širdį! Kaip ir Terezija, aš žinau siekimą tarnauti Dievui nuo vaikystės. Kai
man buvo tik 10 metų, Vokietijoje aš išgirdau Dievo balsą, kvietusį mane į
Afriką. Aš tai pat norėjau vesti tą moterį, su kuria galėčiau dalintis savo
pašaukimu. Aš negaliu pagalvoti, kur bučiau šiandien arba kaip atlikčiau
pašaukimą Dievui, jeigu mano brangi Anni atsisuktų kada nors prieš mane. Vien
tik mintis apie tai užtektinai skausmo atneša man į širdį tam kad užtildyti
visus mano pamokslus. Aš giliai sujaudintas Terezijos kančios.
Karštą ir tvankią
dieną Uguru parke, kai ji stovėjo ir verkė, jautė didžiulę prarają tarp mūsų.
Praraja buvo daugiau nei fizinė.Aš pamokslavau pasitikėdamas, ko ji nežinojo. Ji
buvo palikta vienintelio žmogaus, kuriam labiausiai norėjo įtikti. Kada ji ten
stovėjo, kaltino save už tai, kad padarė tokį blogą pasirinkimą, siekdama
turėti vyrą tarnautoją. Be to, ji save kaltino už tai, kad nesugebėjo išsaugoti
santuokos, nežiūrint į vyro problemas. „Galbūt jo problemos buvo jos kaltė, -
galvojo ji, - Ji buvo neypatingai gera žmona, nepakankamai panaši į Jėzų, kad
pakeistų jo širdį.“ Be perstojo jos mintys sukosi vis iš naujo ir iš naujo,
kaip sparnai sukami vėjo malūno, parblokšdami iš naujo ir
iš naujo.
Jai nebuvo kur
eiti. Jos šeima dabar atsisakys jos. Jie pasakys jai, kad ji gavo tai, ko
nusipelnė. Ji negalėjo pasiryžti tam, kad pasakytų jiems apie skyrybas.
Bažnyčioje buvo negeriau. Skyrybos keniečių
krikščionims buvo laikoma baisia gėda – mirties bučinys kiekvienam, kas
turi troškimą tarnauti.
Vieninteliu
prieglobsčiu, kurį rado Terezija, buvo Dievas. Nors ji jautėsi atstumta, tačiau
širdies gilumoje kažkokiu būdu buvo įsitikinusi, kad Dievas jos neatstūmė. Ji
buvo palikta blogo vyro, bet nepalikta gerojo Dievo. Ji kabinosi vilties, kad
vieną kartą kažkada ir kažkur Dievas
duos jos kojom tvirtą pagrindą, kad ji vėl galėtų stovėti. Pagrindą, kurio nė
vienas pragaro demonas negalės kada nors iš jos paimti.
Štai kodėl ji verkė
Uguru parke stovėdama minioje. Vėliau ji pasakojo, kad išgirdo mano balsą,
kuris pamokslavo Dievo žodį taip įtikinamai, kad garsas įkvėpė viltį į jos
širdį. Ji anksčiau negirdėjo, kad tokiu būdu būtų skelbiama
Evangelija.Tarnautojai, kuriuos ji žinojo, mokėsi seminarijose. Jie nebuvo
išmokyti sužadinti viltį klausytojų širdyse, kad kas nors nenusiviltų, ir nusivylęs
nekaltintų Dievo. Netgi Gerosios Naujienos viltis buvo atskleista, kad
neliūdintų tikinčiųjų.
Bet Reichardas
Bonkė, kurį ji matė tą dieną, pamokslavo bekompromisę Evangeliją, nesijaudinant
dėl to, kaip jį priims. Jis karštai šaukė į mikrofoną apie Gerąją Naujieną.
Taip, kaip jis kalbėjo ir judėjo scenoje, kiekvienas žinojo, jog jis tiki savo
pašaukimu ir kad jis atiduotų savo gyvenimą jam. Jis elgėsi kaip žmogus, kuris
tikrai pažįsta Dievą, apie Kurį jis pamokslavo.
„Jeigu Reichardas
Bonkė gali būti toks, - galvojo Terezė, - tai galiu ir aš. Ir iš jos akių
pradėjo tekėti vilties ašaros.
Kada aš pašaukiau
ligoniu išeiti į priekį, Teresė žiūrėjo, kaip aš dėjau ant jų rankas.
Nematančios akys atsimerkdavo, luoši pradėdavo vaikščioti, žmonės, kurie negirdėjo, staiga kartojo mano
šnabždėjimą žodis į žodį. Tai buvo kaip dar vieno Apaštalų darbų knygos
puslapio parašymas.
Terezija matė, kad
aš turiu gyvą „ugnį“, kuri buvo aukščiau šalto religijos pykčio iš jos
asmeninės patirties. Tai buvo dovana, kurios ji su ašaromis ieškojo tą dieną. Už
mažiau ji negalėjo sutikti. Ir iš pačių savo širdies gelmių ji suriko: „Dieve,
prašau, Dieve, jei tu gali Bonkei duoti
100 000 sielų, duok man vieną šimtą, tik vieną šimtą, Viešpatie, ir aš
būsiu pačia laimingiausia moterimi“...
Tai pasakiusi,
Terezija kai ką suprato savo širdyje, - įsisąmonino, kad priimtų atsakymą iš
Dievo, Reichardas Bonkė turi uždėti ant jos galvos rankas ir pasimelsti už ją.
Bet ką tai reiškia?
Aš nežinau. Aš negaliu to paaiškinti, kaip tik pasakyti, kad Terezija turėjo
tikėjimą, kuris buvo pas moterį, kuri prisilietė prie Jėzaus drabužio
kraštelio, kad būtų išgydyta..Tai nebuvo Jėzaus idėja, kad ta moteris tai
padarytų. Tai buvo moters noras. Iš tiesų Jėzus ėjo visai kitų gydyti, kai ji
pavijo Jį ir prisilietė prie Jo darbužio kraštelio. Kai ji tai padarė, ji buvo
išgydyta. Jėzus pasisuko į ją ir tarė: „Dukra mano, tavo tikėjimas tave
išgydė“.
Terezijos
tikėjimas buvo toks kaip tikėjimas tos moters. Kažkokiu būdu ji žinojo, jog aš
turiu uždėti ant jos rankas ir melstis už ją., tada ji galės pilnai įeiti į
Dievo palaiminimą.
Tai ne formulė,
kaip gauti kažką iš Dievo. Aš sakau jums, kad mano rankose nėra ypatingos jėgos
– jos ne daugiau, kaip buvo ypatingų savybių Jėzaus drabužio kraštelyje. Moters
tikėjimas turėjo reikšmę. Taip ir Terezijos tikėjimas nukreipė jos mintį į tai,
kad mano rankų prisilietimas reikš, kad ji gaus ypatingą jėgą.
(Bus daugiau)
dėkoju labai,nes jau buvau palaidojusi viltį tarnauti Dievui.Jei Viešpats tai padarė dėl tos moters,tikiu Jis prisimins ir mane..
AtsakytiPanaikintiNiekada nepasiduokite
AtsakytiPanaikintiO musuose,gi daug kas nori ir gali tarnauti,bet kieta pastoriu taryba apriboja trokstancias terezijas :)).
AtsakytiPanaikintikaip sakoma,auksciau bambos nepasoksi,taip ir su tarnavimu,auksciau pastoriaus nebusi...:)).Vietineje rinkoje pastoriai kaip kokie kamsciai,uzkemsantys baznycios angas,kad pro jas neprasiverztu tarnaujacios terezijos...
Vsio pod kontrol...
Stai jau ruduo,vakarai ilgeja, Linas pradejo publikuoti Bonkes knyga,tad bus kas veikti-skaitysma ir isivaizduosma tarnaujantis Dievui..:)
Nu jai tap yra, kad taryba užkemša, tai greičiausiai tos terezijos ir terezijai ir tetrokšta tarnauti tai tarybai ir gauti sausainėlį už gerą elgesį, o paskui ir patys inžengti į tą visagalį organą. Nu jo Lietuvoj, reikia sutikti, toks grešok voditsia, kad dauguma tarnauja arba tam tikrai tarybai arba mokymui. Bet čia jau skonio reikalas, kas kam patinka - po kontrole saugu ale šaltoka ir negyva. O gyventi laisvėje - tai pačiam šakneles knisti ir žmogus jau nepasakys, kur jos auga:)
AtsakytiPanaikinti