Vilniuje priėmus sprendimą uždrausti elgetauti ir groti gatvėse, į Vilniaus tarybą kreipėsi išmaldą, kaip gyvenimo būdą, praktikuojantis žmogus, kuris visiškai teisėtai piktinasi, kad ne tik valdininkai, bet ir kardinolai su vyskupais, pasitelkdami policiją susidoroja su tais, kuriems pagal katalikišką mokymą reiktų suteikti pagalbą. Iš laiško aiškėja ir visiškų absurdų - Kauno metropolitas Sigitas Tamkevičius Šiluvoje „Carito“ namų, kuris vis giriasi gerais darbais, nė karto nebuvo atvėręs tikriems vargetoms.
Štai šitas laiškas, kiek sutrumpintas, manau, kad bus įdomu pažvelgti į situaciją šio žmogaus, praktikuojančio katalikišką mokymą apie neturtą, akimis. Nėra vietos elgetoms prie bažnyčių didybės...
Atviras laiškas Vilniaus miesto Tarybai dėl sprendimų viršijančių
įgaliojimus ir sveiką protą
Ne gerbiami ponai, Vilniaus miesto Tarybos nariai:
Peržvelgiau pavardes visų kurie priimate tokius antikonstitucinius, antžmogiškus nutarimus. pirmiausia matosi, kad jūsų tarpe nei vieno tikinčio padoraus žmogaus, nes kaip galima priiminėti tokius įstatymus tiesiogiai prieštaraujančius sveikam protui, žmogiškai logikai ir tikėjimo moralei. Dar suprasčiau, jei jūsų tarpe nebūtų nei vieno krikščionio, tačiau, kai tiek partijų ir narių save deklaruojantys po krikščionių vėliava tai net sunku patikėti. Visi apsišaukėliaiǃ Pirma, pradėsiu nuo draudimo aukoti išmaldą. Kas tai, ar suvokiate ką parašėte? Ar yra bent vienas tikintis jūsų tarpe katalikas ar net padorus pagonis?Jei būtumėte katalikai tūrėtumėte žinoti bent pagrindines tiesas
išdėstytas katekizme:
Žymiausi geri darbai:
Malda, pasninkas ir išmalda.
Dabar kreipsiuosi į gerbiamus vyskupus, tikybos mokytojus – katechetus. Prašau pakeisti katekizmą kuris nebeatitinka laikmečio dvasios ir Vilniaus miesto Tarybos narių priimtų sprendimų ir mokinti, kad duoti išmalda ir imti išmaldą yra nuodėmėǃ (Išmalda nelaikomos aukos didesnės už šimtus tūkstančių litų Miesto Tarybos nariams, kaip pavyzdžiui „Abonento“ ir „Rubikono“ istorijoje ir kyšininkavimas stambiu mastu ne nuodėmėǃ)
Kadangi Vilniaus miesto Taryba priešakyje su ponu meru Artūru Zuoku yra aukščiau už archangelo Gabrieliaus mokymą apreikštą Tobitui, kad gyvenk šlovindamas Dievą ir aukok išmaldą vargšams, tai gal pradžiai reikia sušaukti vyskupų konferenciją? Pisiminkime Evangeliją. Judo istoriją. Kai Marija Magdalena nardo tepalu tepė Jėzui kojas. Koks buvo Judo priekaištas? „Kodėl to tepalo
nepardavus ir neišdalinus vargšams? Ką Jėzus atsakė Judui? „Vargšų jūs visada tūrėsite, o Mane ne...
Vadinasi net ir Judas ir tas buvo geresnis už Vilniaus miesto Tarybąǃ Kažkas lygina sovietinius laikus ir dabartį. Ar komunistai varinėjo elgetas iš Aušros Vartų, nuo Kryžių Kalno, ar nuo Šiluvos Dievo Motinos šventovės? Beje, kur jūs, ponai, Vilniaus miesto Tarybos nariai buvote sausio 13, kodėl aš jūsų nei vieno nemačiau nei prie televizijos bokšto, nei prie parlamento, kai kovojom už laisvą Lietuvą?
Bažnyčia seniau net 300 dienų atlaidų skirdavo tam kas pagalvoja, kad ir jam reikės kada mirti... Terbos, lazdos ir tiurmos neįsižadėk niekados, ar netokia patarlė?
Dabar kreipsiuosi į Jo Eminenciją gerbiamą kardinolą J. A. Bačkį. Jūs buvote pirmas Lietuvos (gal ir viso pasaulio ir Bažnyčios) istorijoje kardinolas pasikvietęs policiją per Velykas nuvaikyti
elgetų nuo Bažnyčių.
Šiandien kalbėsiu apie Dievo teismą Evangelijoje:
„Ir sakys tada stovintys dešinėje:
„Ar kada mes matėme tave nuogą ir aprengėme, ar alkaną ir pamaitinome? Tars tada jiems Viešpats: „Iš tiesų iš tiesų sakau jums, ką padarėte vienam iš šitų mažiausių mano brolių – Man padarėte. Ir tars tada tie kurie stovėjo kairėje: Ar mes nepamaitinome tavęs alkano, ar neaprengėme sušalusio... Ir tars tada Viešpats tiems stovintiems kairėje: Eikite nuo manęs šalin, prakeiktieji, į amžinąją ugnį kuri yra prirengta velniui ir jo angelams, buvau nuogas, neaprengėte, buvau
sušalęs, alkanas - nepamaitinote, - nepagirdėte. Ko nepadarėte vienam iš šitų mažiausių mano brolių – Man nepadarėte
Prie kurių būsite priskaitytas jūs? Prie kurių bus priskirtas jo ekscelencija Kauno metropolitas Sigitas Tamkevičius, kuris Šiluvoje „Carito“ namo duris per visą savo kadenciją nei karto nebuvo atvėręs vargšams, be to dar visi elgetos jo parėdimu buvo nuvaryti nuo Marijos koplyčios, kad nesudarytų jo „bobutei“ konkurencijos rinkti išmaldą kažkokios pradėtos ir nestatomos bažnyčios darbams? Prie kurių bus priskirtas Marijampolės vyskupas ir kunigas išvaręs elgetą (mane) per palaimintojo Jurgio atlaidus: „Pas mus nėra tokios mados“ǃ Prie kurių bus priskirtas jo ekscelencija Šiaulių vyskupas E. Bartulis uždraudęs išmaldauti prie Kryžių Kalno? Ar bent suvokiate į kokį vargą įstūmėte tą močiutę kuri ir dabar kasdien prie Bažnyčios vartų renka aukas? Gal kokį kartą reikėtų pasidairyti autobusų stotyje ir pasikalbėti su ja.
Šią vasarą keliavau į Madridą, į Jaunimo Dienas. Tik iš dviejų miestų buvau policijos neišvarytas. Gal žinote kad dedasi? Nuo kada GAILESTINGUMAS ir malda yra nuodėmė persekiojama įstatymo? Kreipiuosi į Policiją dar kartą. Bent jūs, būkite žmonės. Jei valdžios išleidinėja įstatymus nukreiptus prieš žmogiškumą, jau nekalbu apie žmogaus teises, nes elgeta seniai nebelaikomas žmogumi, o aikščių purvu. Bent jau, jūs, būkite supratingi. Argi valdžių įstatymai nėra bandymas išreikšti Dievo įsakymus įrašytus kiekvieno žmogaus prigimtyje? Jūs, pavyzdžiui gaudote vagis. Juk yra Dievo įsakymas „Nevokǃ“ ar ne taip? Jūs gaudote žudikus. Juk yra Dievo įsakymas –
Nežudyk“. Kartais surengiate reidus ir sulaikote prostitutes, sutenerius. Juk yra Dievo įsakymas – „Nepaleistuvaukǃ“ Ar ne taip? Tai kokiam įsakymui priskirtumėte, kad duoti išmaldą arba imti išmaldą yra blogis, kad jį reikia persekioti įstatymų numatyta tvarka. Nuo kada jau A. Zuokas viršesnis už Dievo, Lietuvos įstatymus ar Konstituciją? Nuo kada Vilniaus miesto Taryba viršesnė už Lietuvos policiją, kad jai įsakinėja ką daryti? Ar policija neturi savo kodekso kas yra
nusikaltėlis ir kas ne? Nuo kada Vilniaus miesto policijai komanduoja kardinolas? Ar Bažnyčia sujungta su valstybe? Ar Bažnyčia moka mokesčius valstybei? Kodėl Raseinių policijai komanduoja jo ekscelencija Kauno metropolitas Sigitas Tamkevičius? Kodėl policija turi varinėti elgetas, o ne gaudyti nusikaltėlius – kišenvagius, arba šiaip ramybės drumstėjus? Juk kaip tik atimdami iš vargšo išmaldą jį žudoteǃ Ar nėra pagrindinė žmogaus teisė išgyventi?
Ir dar. Argi tie kurie prašo išmaldos vagia, plėšia, žudo? Ką daro kalinys išėjęs iš kalėjimo – prašinėja išgyvenimui. Jei jam uždraudžiate tai daryti, ką jis tada daro? Tada jis ieško aukos. Tai
kaip čia gaunasi, kad drausdami prašinėti stumiate prašinėtoją į nusikaltimą Skatinate nusikaltimą Tai kokia išvis policijos paskirtis – skatinti nusikaltimus ar kovoti su nusikaltimais?
Štai A. Zuoko sprendimų Vilniaus miesto Tarybos priimtų nutarimų padariniai. Kovodamas su narkotikus platinančiais romais ir su jų taborų, nugriovė keletą romų namų. Šie bylinėjosi, prisiteisė. Narkotikai kaip plito taip ir plinta. Kas padengė visus nuostolius? Valstybė. Tai yra visi žmonės, mokesčių mokėtojai. Vadinasi nukentėjo visuomenė. Kodėl neasmeniškai A, Zuokas? Nėra tokio Įtatymo, kad valdininkas priėmęs neteisingus sprendimus atsakytų savo asmeniniu
turtu. Juk niekas nepjauna šakos ant kurios sėdi. Dabar papasakosiu romo Kolios istoriją. Tai vienas iš čigonų, keturių vaikų tėvas, kuris nors ir sėdėjo keturis kartus kalėjime, tačiau tenai pakliūti nebenorėjo ir todėl stengėsi gyventi dorai, neprekiavo narkotikais, nevogė, nesukčiavo, o prašinėjo Aušros Vartuose praeivių. Gyveno nakvynės namuose. Tačiau, kaip žinote, nakvynės namuose tik porą mėnesių galima nemokamai nakvoti, o po to susimokėk. Praktiškai jei gauni pašalpą, tai pusę atiduodi nakvynės namams ir tik už lovą. Jei gauni 330 litų, tai tau lieka tik pusantro šimto litų išgyvenimui. Kaip prasimaitinti, išspręsti būtiniausius poreikius? Ar įmanoma? Ką daryti ponas Zuokai? Juk tai tavo sukurta sistemaǃ Varai žmogų į kampą. Juk žinai, kad net menkiausias sutvėrimas įspeistas į kampą puolaǃ Ir taip, Kolia prašinėdavo prie Aušros Vartų. Gaudavo vieną
kitą litą iš kurių dar mokėjo baudas policijai. Pernai kai kalbėjausi per atlaidus su romu Kolia jis jau, „ačiū“ Zuokui ir policijai, tūrėjo apie penkis tūkstančius litų baudų už elgetavimąǃ Šįmet jis buvo jau išmestas ir iš nakvynės namų. Sveikinu, ponas A. Zuokai, sutraiškei su šarvuočiu „Mersą“, o su savo nutarimu drausti elgetavimą, vieną dorai pasiryžusį gyventi romą. Beje, gerbiami policininkai, tarp kitko. Kodėl mane išvarėte iš atlaidų Trakuose šį rudenį, kodėl nuvarėte nuo Bažnyčios vartų? Kiek žmonių liko be Dievo malonių, nes nebuvo kam aukoti ir jie negavo
nuopelnų pas Dievąǃ Kodėl nuvarėte nuo Dievo Motinos koplyčios Šiluvoje? Kodėl varėte šį rudenį iš Dievo Motinos Gailestingumo atlaidų? Ar skaitėte Evangeliją? Tenai rašo apie elgetą Lozorių
gulėjusi prie turtuolio vartų. Tas elgeta buvo utelėm, skauduliais apėjęs... Turtuolis kasdien puotavo. Abu mirė. Elgeta angelai nunešė tiesiai į Dangų, o turtuolis pateko į pragarą. Žinote šią istoriją. Ar susimąstėte, kaip taip gali būti? Turtuolis į bažnyčią (Sinagogą) ėjo, kunigams aukojo ir į pragarą pateko, o elgetos net prie bažnyčios artyn neprisileido, o vistiek į Dangų pateko? Nei kunigo paskutinio patepimo, nei išpažinties – nieko, o tiesiai į Dangų pateko. Tikrai paradoksiškaǃ Taip, tai yra kelias – kelias į Dangų. Todėl Šv. Pranciškus ir skelbė NETURTĄ, kaip kelią į Dangų. Dėl tos pačios priežasties aš taip pat pasirinkau elgetos keliąǃ Tai kodėl taip stengiatės, kad aš pirma laiko patekčiau į Dangų? Kodėl neleidžiate žmonėms man padėti, kad aš išgyvenčiau žiemą ir nusipirkčiau žiemai malkų?ǃ
Kodėl persekiojate tikinčius Jėzumi ir Jo mokymu? Juk Jėzus liepė: „Eik, išparduok viską ką turi ir išdalink vargšams, o tada atėjęs sek Mane. Ar ne taip parašyta Evangelijoje? Aš taip padariau. Tik atėjus sekti Jėzumi į kunigus nepriėmė, o iš vienuolių išmetė. Kas beliko? Tik elgetavimas. Lozoriaus kelias taip pat veda į Dangų į aukštą šviesybę ir aš tuo tikiu. Jėzus liepė išdalint turtus, kaip išmaldą vargšams, o tik paskui ateiti sekti Jėzaus. Kokius sprendimus priima Vilniaus miesto Taryba, ar ne priešingus Jėzaus mokymui? Taip ir norisi paklausti prokurorų. Kiek nuteisėte ir pasodinote išvogusių milijonus? Nei vienoǃ Kur dingo šimtas dvidešimt milijardų? Kur dingo Lietuvos auksas? Nėra kaltųǃ Už ką atlyginimus imate ir kam tada tarnaujate jūs?
Vilniaus miesto Tarybos nariai, sveikinu, jūs pirmieji uždraudėte ES gatvės muzikantam pasireikšti gatvėjeǃ Tuo padarėte Vilnių nykiausiu miestu Europojeǃ Būsimiems neturtingiems talentams atėmėte galimybę ugdyti savo talentą ir iš to išgyventi ir įsigyti galbūt geresnį instrumentą. „Sveikinu“ǃ Suprantu Lietuvos galiūnas galėjo tai pražiopsot, nes jam galvoje raumenys, bet jūs tariatės esą protingi žmonėsǃ Nėra žodžių išreikšti savo nusivylimui. Dabar ir aš, paaukojęs motinai
su mažyliu vėžimėlyje, ištiesusiai ranką prie bažnyčios, būsiu kaip nusikaltėlis nuvestas į skyrių ir man surašytas administracinis protokolas ir uždėta bauda, pradžiai 70 lt. (Prieš tai galėjau būti
baudžiamas kaip imantis auką.)
Žinote, elgetavau ir elgetausiu, ėmiau išmaldą ir imsiu, daviau išmaldą ir duosiu, ir jei jūs, ponas Zuokai, ir visa Vilniaus miesto Taryba man esate niekasǃ Jei nepatinka, kelkit bylą, pinigų neturiu –
sodink į kalėjimą, nes Įstatymas jūsų rankose, bet Dievas su manim, aš su Tiesa, mes nugalėsimeǃ
Vilnius – NEGAILESTINGUMO sostinėǃ
NE Gerbiami ponai, žinote, kas jūs, priėmę tokį įstatymą? - Antikristaiǃ Kai būsite prie pragaro vartų aš melsiuos už jus, kad amžinai nepražūtumėte, nes Dievo Gailestingumas tikrai yra dydis.
Gerų artėjančių švenčių visiems geros valios žmonėmsǃ
Brolis Arūnas
(Arūnas Milieška)
Patys "fainiausi" zodziai sitos litanijos tai yra sie:
AtsakytiPanaikinti"...Žinote, elgetavau ir elgetausiu, ėmiau išmaldą..."
Isvertus i normalia zmoniu kalba tai reiskia: kaip nedirbau, taip nedirbsiu, kaip sau ant duonos neuzdirbau, tai ir toliau neuzdirbsiu...
Na, kai kas gali pasakyt, kad labai jau esu kietasirdis kai eina kalba apie pagalba, tai pasakyciau, kad ne, del pagalbos nesu kietas, o esu kietas del veltedziavimo. Viesa paslaptis, kad daugumai elgetaujanciu pagalba nereikalinga (pvz., maisto, ar kokio darbo pavidalu), o tik pinigeliai alkoholiui. Neretas atvejis, kai tas elgeta atsisako kad jam nupirktu maisto, net supyksta del tokio pasiulymo, ir reikalauja pinigu. O kur jis juos isleis, visi zinome.
Na, o del to laisko. Manau, kazkiek teisus ir tas zmogelis, tik va ta jo pozicija "elgetavau ir elgetausiu" iskart isduoda jo motyva nedirbti ir veltedziauti, galbut net su panasiu motyvu ir pats laiskas parasytas... Tipo, kaip sakoma, geriausiai gynyba- puolimas. "O vat uzpulsiu vyskupus ir Seimo narius ir apkaltinsiu juos negaileistingumu, kad demesys nuo mano tinginystes nukryptu i juos... :)))"
As ji puikiai suprantu, kad jam baisiai nesinori moketi baudu (neaisku is ko moketi tik) bei sesti i kalejima uz elgetavima, taciau galbut dar baisiau jam nesinori dirbti ir pasirupinti savimi... Del to istatymo mano nuomone dvejopa: is vienos puses jis galbut gali pasirodyti ir kietas, is kitos puses, yra kazkiek sansu, kad nors kai kurie elgetaujantys ir sveiki, darbingi zmogeliai visgi prades po truputi galvoti savo makaule ir bandys prisiimti atsakomybe uz savo gyvenima. Kartais zmogui yra naudinga kaip sakoma, pasiekti visiska "dugna", tam tikra sokoterapija, kad jis pradetu kazka mastyti rimciau. Kol zmogus save nelaiko zuvusiu ir paskutiniu latru, tol jis nieko gero net nemanys mastyti.
Aš manau,jog mes turime aiškų Dievo Žodį dėl to:
AtsakytiPanaikinti(Mt 5,42)" Prašančiam duok ir nuo norinčio iš tavęs pasiskolinti nenusigręžk."
Ir yra gerai šio Žodžio laikytis.
Olgerdai, šitas žmogus visiškai teisus, pati katalikybė jam įteigė, kad neturtas ir elgetavimas yra gėris ir kelias į dangų. Jis tik vadovavosi ir iš tikro bando gyventi pagal pranciškonų mokymą, bet tapo visiems rakštis - nei pranciškonams nereikalingas, nei katalikų bažnyčiai.
AtsakytiPanaikintiKa as zinau, Linai, as jo tai nepazystu, pirmakart apie ji girdziu, nebent tu pazysti jei taip sakai...
AtsakytiPanaikintiKestuti, zinoma zinoma, yra Zodis. Tik tas "duoti" nebutinai reiskia pinigus. O kartais tas "duoti" aplamai net gali nereiksti nieko materialaus, visaip juk buna. Esu skaites apie viena vienuoli, kuris kiekviena ateinanti elgeta pristatydavo prie darbo, o tik tada elgetai duodavo ar pavalgyti, ar siek tiek pinigu. Manau, jis gerai elgesi. Kitas dalykas, mums visiems gerai zinomas, kad dauguma vadinamu elgetu nera elgetos, bet tinginiai, kurie plius dar inike i alkoholizma, kartais jie net nera benamiai, turi butus ar namus, seimas, (kuriomis neretai nesirupina), tad geriausias "davimas" jiems kartais yra maisto davimas, arba ir nieko nedavimas, o kartais, tas davimas tai tiesiog paprastas pokalbis su jais, demesio parodymas. Zodziu, duoti irgi reikia moketi, o ne ai, se tau litas, nusipirk alaus ar burnos skalavimo skyscio, tik atsikabink... Dievas mums dave galva ne tik tam, kad moketume lita numesti ir taip tarytum "atsifutbolintume" nuo tu zmoniu, tipo, va gera darba padariau, tipo alia pagal Zodi pasielgiau...
Ar pastebėjote pagal ką parašytas, kaip prasitarė gerb. laiško autorius, pagal ką parašytas katekizmas. Cituoju: " Prašau pakeisti katekizmą kuris nebeatitinka laikmečio dvasios".
AtsakytiPanaikintiKatekizmas parašytas pagal laikmečio - žmonių dvasią. Ritasi žmonija, paskui ją ir katekizmas. Verkti norisi kai pagalvoju, kokį mokymą jie man kišo iki Dievas atvėrė tiesą.
Kaip tik galvojau apie išmaldą paskutinėm dienom. Juk ir Biblija sako, kad kas nedirba tegul ir tenevalgo. Parazitiškas gyvenimo būdas nėra išmalda. Jeigu žmogus parazituoja, tinginys ir nenori dirbti, nors turi sveikatos, tai čia jo bėdos. Ar krikščionio pareiga su meile tokį išlaikyti?
AtsakytiPanaikintiKęstuti, bent mano akim tos eilutės kontekstas "nuo prašančio nenusisuk" yra kitoks nei "remk veltėdžius". Sveikas aukso vidurys būtinas, kuris yra Žodyje, o ne viena eilute remtis.
AtsakytiPanaikintiAnonimiškas,o kaip jums šis Žodis:
AtsakytiPanaikinti(Iz 58,7)" Pasidalink maistą su alkanu, benamius ir vargšus parsivesk į namus, pamatęs nuogą, aprenk jį, nesislėpk nuo savo paties kūno."
..arba - šis -
(Lk 14,12-14) "Pakvietusiam Jį vaišių Jėzus irgi pasakė: 'Keldamas pietus ar vakarienę, nekviesk nei savo draugų, nei brolių, nei giminaičių, nei turtingų kaimynų, kad kartais jie savo ruožtu nepakviestų tavęs ir tau nebūtų atlyginta.
Rengdamas vaišes, geriau pasikviesk vargšų, paliegėlių, luošų ir aklų,
tai būsi palaimintas, nes jie neturi kuo atsilyginti. Tuomet tau bus atlyginta teisiųjų prisikėlime'."..arba - (Pat 14,21)" Kas niekina savo artimą, nusikalsta; kas pasigaili vargšo, tas palaimintas." arba
(Pat 19,17)" Kas pasigaili vargšo, skolina Viešpačiui; Jis atlygins jam už jo darbus." arba
(Pat 21,13)" Kas neklauso vargšo šauksmo, pats šauks, bet nebus išgirstas."..
Mes galime elgtis dvejopai - galime statyti Dievo Žodį į priklausomybę nuo savo nuomonės ir gyvent savavališkai,patys nustatydami kas gėris ir kas blogis,arba ,galime paklusti Dievo Žodžiui,statydami į Jo priklausomybę savo gyvenimus ir vykdydami Jo valią palikti Jam įvertinti kiek ir ko vertas išmaldos prašantis. Pirmu atveju bėda - Dievo Žodis niekada nebus priklausomas nuo mūsų supratimo apie Jį - Jėzus kaip gydė sabato metu,taip gydo ir dabar,nepaisydamas to,kas kam atrodo teisinga ir verta. Bet užtat turėsite daug protingų bendraminčių. Tiesa,juos apžvelgęs Jėzus nuliūdo dėl jų širdies kietumo,bet jiems tai nesvarbu. Svarbu kiti dalykai,dabar nesiplėsim. Kitu atveju mes siekiame Jam patikti.
Ir pasakykite,gerbiamasis,kas yra geriau? Įvykdyti Dievo Žodį,ar turėti gerą priežastį elgtis savo nuožiūra? Kiekvienas renkasi pats. Bet jei paklaustumėte mano nuomonės pasakyčiau,jog būsite laimingesnis duodamas,nei teisdamas.
Nu manau, diskusija be reikalo, patys suprantat, kad yra apgavikų ir yra tų, kuriems tikrai reikia pagalbos. Abgavikams ir veltėdžiams - guzo o ne paramos, o stokojantiems stenkimės padėti:)
AtsakytiPanaikintiLinai,o kaip tu gatvėje atskirsi kam reikia,o kam nereikia padėti? Pažiūrėk,Olgerdas nepažinodamas rašiusio šį laišką Vilniaus savivaldybei žmogaus, sumaišė jį su žemėmis iš savo nuosavo teisumo aukštybių. Tu gi matai visai kitoj šviesoje,nes žinai apie jį daugiau - ir visai kitaip vertini. O gatvėje - kaip skirstysi? Dievas siunčia lietų ir ant teisiųjų ir ant neteisiųjų. Ginčytis,žinoma,neverta. Kiekvienas gaus atlygį pagal savo triūsą.
AtsakytiPanaikintiJono 2:
AtsakytiPanaikinti24 Bet Jėzus, gerai visus pažindamas, jais nepasitikėjo.
25 Jam nereikėdavo, kad kas paliudytų apie žmogų, nes Jis pats žinojo, kas yra žmoguje.
Jeigu mes turime tik rasyta zodi savo atmintineje ir bandome ji taikyti praktikoje-nudegsime.Mums reikia tureti dvasini izvalguma,kad zinoti kas yra zmoguje,nes kitaip mes jam nepadesime,bet pakenksime,ir net sau.
Mates as Vilniaus senamiesty vaikinuka apie 20-25 metu, apie ji yra rasiusi nekart spauda, kaip apie tam tikra pavyzdi. Jo koja apvyniota nesvariu tvarsciu, kartais jis juos keicia tiesiog gatveje. Zodziu, jam ant kojos baisios zaizdos, savaime aisku, jis rizikuoja viena dfiena netekti tos kojos del kraujo uzkretimo. Bet, stai, jis kelis metus ta koja "uzdirba" pinigus. Zurnalistai jam siulydavo kreiptis pas medikus pagalbos, bet vaikinukas atsakydavo, kad ka jus, as prarasiu savo "uzdarbi". Tipo, koja jam duona "uzdirba". Na, kaip ir komentuot daugiau nebutina cia :)... Kestuti, tu tam darbingam, bet nenorinciam dirbti savo rankomis vaikinukui duotum pinigu? As tai ne. Matomai zmones jam duoda, kitaip jis nelaikytu savo kojos aukso gysla. Gal as tau atrodau kietas, bet man sazine neleidzia jam duoti. Gal tavo sazine kitokia, ka as zinau... Zodziu, kiekvienas tegu elgiasi pagal savo sazine, pagal savo įsitikinimą...
AtsakytiPanaikintiVisa, kas daroma ne iš įsitikinimo, yra nuodėmė. (Romiečiams 14: 23)
Olgerdai, viskas gerai su tavo sąžine. Esi laisvas - nori duodi nori ne. Kaip ir kiti, kurie čia komentavo.
AtsakytiPanaikintiEsmė kita - tas žmogus prisiklausė pranciškoniškų plepalų ir nuėjo tuo keliu. Paradoksas tame, kad vyskupai vaiko tuos vargetas nuo bažnyčių, nors pagal savo mokymą turėtų padėti, ypač tiems, kurie pasirinko vargetos dalią kaip atgailą, kaip kelią į dangų.
Nu tai supratau supratau, Linai, tipo,
AtsakytiPanaikintipalaiminti, jūs, vargšai, nes jūsų yra Dievo karalystė. (Luko 6: 20)
:))
Na, matyt tas zmogelis neatidziai klause pranciskonu, labai jau i Dangaus Karalyste uznorejo patekt greiciau :), arba ir Biblijos nebuvo skaites vabse, gal ji jam neidomi, ka as zinau, bet siaip jau, situos zodzius Jezus sake ne kokiems benamiams ar elgetoms, bet savo mokiniams... O vat cia kazkodel abejoju, kad darbingas zmogus, nenorintis savo rankomis uzdirbti duonos, gali buti Jezaus mokiniu... Karoce, diskusija baigiau... :)
gerb. edai12,
AtsakytiPanaikintitūlam krikščioniui atrodo,jog Viešpats klauso mūsų "dvasinių įžvalgų" ir sutinka su mūsų argumentais. Ir jei Jis sako: "prašančiam duok",tai mums paaiškinus kodėl neduosim (negana to,dar drąsiai išrėžiam Jam,jog net nesiruošiam TOKIEMS duoti), Jis pritaria mums,mus supranta ir mūru stoja už bet kokį mūsų sprendimą,nes mes juk "įžvelgėme".
Jeigu manote,jog krikščionybė yra lygu jūsų nuomonei apie Dievo Žodį,tai klystate..krikščionybė yra lygu PAKLUSNUMUI Dievo Žodžiui. Štai,kuo baigiasi žmogiškos nuomonės apie tai,ką ir kaip reikia daryti "krikščioniui" :
(Mt 25,31-46) "'Kai ateis Žmogaus Sūnus savo šlovėje ir kartu su Juo visi šventi angelai, tada Jis atsisės savo šlovės soste. Jo akivaizdoje bus surinkti visų tautų žmonės, ir Jis atskirs juos vienus nuo kitų, kaip piemuo atskiria avis nuo ožių.
Avis Jis pastatys dešinėje, o ožius - kairėje.
Tuomet Karalius tars stovintiems dešinėje: 'Ateikite, mano Tėvo palaimintieji, paveldėkite nuo pasaulio sukūrimo jums paruoštą karalystę!
Nes Aš buvau išalkęs, ir jūs mane pavalgydinote, buvau ištroškęs, ir mane pagirdėte, buvau keleivis, ir mane priėmėte,
buvau nuogas, ir mane aprengėte, buvau ligonis, ir mane aplankėte, buvau kalinys, ir atėjote pas mane'.
Tada teisieji klaus: 'Viešpatie, kada gi matėme Tave alkaną ir pavalgydinome, ištroškusį ir pagirdėme?
Kada gi matėme Tave keliaujantį ir priėmėme ar nuogą ir aprengėme?
Kada gi matėme Tave sergantį ar kalinį ir aplankėme?'
Ir atsakys jiems Karalius: 'Iš tiesų sakau jums, kiek kartų tai padarėte vienam iš šitų mažiausiųjų mano brolių, man padarėte'.
Tada Jis prabils ir į stovinčius kairėje: 'Eikite šalin nuo manęs, prakeiktieji, į amžinąją ugnį, kuri paruošta velniui ir jo angelams!
Nes Aš buvau išalkęs, ir jūs manęs nepavalgydinote, buvau ištroškęs, ir manęs nepagirdėte,
buvau keleivis, ir manęs nepriėmėte, nuogas, ir manęs neaprengėte, ligonis ir kalinys, ir manęs neaplankėte'.
Tada jie atsakys: 'Viešpatie, kada gi matėme Tave alkaną ar ištroškusį, ar keleivį, ar nuogą, ar ligonį, ar kalinį ir Tau nepatarnavome?'
Tada Jis atsakys jiems: 'Iš tiesų sakau jums: kiek kartų taip nepadarėte vienam šitų mažiausiųjų, man nepadarėte'.
Ir šitie eis į amžinąjį kentėjimą, o teisieji į amžinąjį gyvenimą'."
Saugokitės būti teisus savo akyse,nes tokie išvedžiojimai,kaip aukščiau išdėstyti rodo ne į tai,jog žmogus priklauso Kristui,o rodo kietą ir negailestingą širdį,savavališkumą,užsispyrimą ir EGOIZMĄ - gyvenimą sau,dėl savęs ir pagal save. Tai - ne krikščionybė,o tik imitacija. Palyginti galima taip,kaip palygintumėme cukrų ir saldiklį.Ir vienas ir kitas iš išvaizdos panašus,abu saldūs ir galima ilgai nejausti skirtumo. TAČIAU - jei susirgsite diabetu,jūsų organizmui reikės cukraus,kitaip grės mirtis. Ir jei kritiniu momentu paimsite saldiklį - mirsite,nes jis NEVEIKIA. Atrodo kaip cukrus,saldus kaip cukrus,arbatą galima gerti nejaučiant skirtumo,bet jis - NE CUKRUS. Ir kai tik priartėsite prie TIKRŲ dalykų,prie gyvenimo ir mirties,tik tada akivaizdžiai pasimatys tai,kas yra TIKRA.
Tas pat ir su mūsų nuomonėmis..savavališkumas,kurį demonstruojate,atrodo kaip krikščionybė,skamba kaip krikščionybė,netgi JAUČIAMA kaip krikščionybė,bet tai NE KRIKŠČIONYBĖ.
Kęstuti, parašei visą pamokslą Edui12, bet man rodz nepagavai ką jis turi omenyje :)
AtsakytiPanaikintipaguodosbroli, supratau ir jei nebūtų buvę kitų komentarų,net būčiau sutikęs,nes jei esame nuolankume ir nusižeminame prieš Viešpatį - Jis pats pripildo mūsų širdį ir užuojautos,ir supratimo kaip ir ką duoti. Tai,ką parašiau - daugiau prieštaravimas čia išsakytam požiūriui,neva mes galime elgtis kiekvienas pagal savo sąžinę,o ne pagal Dievo Žodį. Lyg sąžinė pateisintų nepaklusnumą,kuris tokia pati nuodėmė,kaip burtininkavimas. (1 Sam 15,23)" Nepaklusnumas yra kaip žyniavimo nuodėmė ir užsispyrimas yra kaip stabmeldystė."
AtsakytiPanaikintiKestuti is kur tiek daug visko prisiskaitei?:)
AtsakytiPanaikintiEik ir duok prasantiems,negaisk cia savo laiko,rasydamas 'paklodes'.:)
Aciu Dievui uz paguodosbroli,kuris supranta,ka edas12 turi omenyje :)
Tikrai ačiū Dievui, nes be Jo, esu tik skambaliukas cimboliukas :)
AtsakytiPanaikintipaguodosbroli, yra tik dvi meilės rūšys - tai meilė Dievui ir meilė sau. Visa kita yra tik pirmosios arba antrosios išraiškos. Tavo paskutinis postas - meilės sau išraiška. Pagyrė neaišku kas ir dėl ko - ir užliejo širdį šiluma, pražydai kuklia šypsena,"ačiū Dievui,kad AŠ esu toks".
AtsakytiPanaikintiBet..gali ir nebūti "skambaliuku cimboliuku",jei iš tikrųjų pamilsi Viešpatį.
taip pat yra ir du kalbejimo budai:is saves,arba Sv.Dvasia kalba per zmogu...
AtsakytiPanaikintiDaugiausiai visi naudoja tik pirma kalbejimo buda,nes taip daug paprasciau,pasiskaitei Rasto ar tai dvasiniu knygu ir pirmyn.Va,perskaite kazkas,kad yra dvi meiles rusys (nors realiai ju yra daugiau) ir davai,ant kitu tai taikyti,stai,kad ir ant paguodosbrolio,kodel gi ne :)).Oi Kestuti,Kestuti,jei jau myli Viespati,tai mylek brolius ir ganyk juos,o neauklek cia ju pagal Rasta.